Menarik Disebalik Filem Terbaru Blade Runner 2049

Menarik Disebalik Filem Terbaru Blade Runner 2049

Menarik Disebalik Filem Terbaru Blade Runner 2049 | Filem terbaru sains fiksyen terbaru akan menemui anda di seluruh panggung wayang diseluruh Malaysia pada 5 Oktober ini. Pengarah terkenal Denis Villeneuve yang sebelum ini mengarah filem Arrival tampil dengan filem terbaru Blade Runner 20149


Klasifikasi: 18
Tarikh Tayangan: 5 Oktober 2017
Genre: Fiksyen Sains
Durasi: 2 Jam 44 Minit
Pengedar: Sony Pictures Entertainment
Pelakon: Ryan Gosling, Harrison Ford, Ana de Armas, Sylvia Hoeks, Robin Wright, Mackenzie Davis, Dave Bautista, Jared Leto
Pengarah: Denis Villeneuve

Menarik Disebalik Filem Terbaru Blade Runner 2049

Sinopsis Ringkas

Tiga puluh tahun selepas kejadian dalam filem pertama, Officer K, `blade runner` baru untuk Los Angeles Police Departement, telah menemui satu rahsia yang tersimpan lama yang boleh mencetuskan kekacauan. Dengan penemuan itu, K mengambil keputusan untuk mengembara mencari bekas `blade runner` yang telah hilang selama 30 tahun, Rick Deckard.

Tivia Menarik

  1. Sylvia Hoeks memainkan watak bernama Luv. Secara kebetulan, terdapat kumpulan pop gadis popular bernama Luv 'pada tahun 70an dan 80an di Belanda, iaitu di tempat asal Hoeks.
  2. Filem ke 2 untuk Harrison Ford pada 2017 selepas Star Wars: The Last Jedi yang memainkan watak Han Solo.
  3. Jared Leto mengembara ke Budapest, Hungary pada bulan September 2016 untuk melakonkan adegan filem dan telah selesai dalam masa kurang dua minggu.
  4. Semasa melakonkan adegan pertarungan Harrison Ford secara tidak sengaja menumbuk Ryan Gosling di muka. Sebagai permohonan maaf, Ford menjemput Gosling untuk berkongsi sebotol whisky scotch dengan beliau.
  5. Semasa penggambaran, Jared Leto memakai kanta lekap yang mengehadkan penglihatannya. Ini bertujuan, untuk membantunya lebih menghayati watak sebagai watak buta, Niander Wallace.
  6. Sekuel ini akan dikeluarkan pada 6 Oktober 2017 (US), hanya sepuluh tahun dan satu hari selepas versi Final Cut filem pertama ditayangkan di Los Angeles.
  7. Pelakon filem ini termasuk seorang pemenang Oscar: Jared Leto, dan empat pencalonan Oscar: Ryan Gosling, Harrison Ford, Edward James Olmos dan Barkhad Abdi.
  8. Harrison Ford (Rick Deckard) dan Edward James Olmos (Gaff) adalah satu-satunya pelakon yang pernah berlakon di dalam cerita asal Blade Runner (1982).
  9. David Bowie adalah pilihan pertama Denis Villeneuve (pengarah) untuk memgang watak Niander Wallace, tetapi beliau meninggal dunia sebelum pengembaraan bermula.
  10. Denis Villeneuve noted that he's fully aware of the immense pressure he's under, and how hardcore fans of the original view the prospect of a new film: "I know that every single fan will walk into the theater with a baseball bat. I'm aware of that and I respect that, and it's okay with me because it's art. Art is risk, and I have to take risks. It's gonna be the biggest risk of my life but I'm okay with that. For me it's very exciting... It's just so inspiring, I'm so inspired. I've been dreaming to do sci-fi since I was 10 years old, and I said 'no' to a lot of sequels. I couldn't say 'no' to Blade Runner 2049 (2017). I love it too much, so I said, 'Alright, I will do it and give everything I have to make it great.'" - Kata-kata Seorang Pengarah
IMDB 8.7/10


sumber: IMDB, Cinema.com.my

2/Post a Comment/Comments

  1. Org ckp cite ni best.. Tak sabar nk tgk jugak nnti..

    ReplyDelete
  2. saya sukakan Harisson Ford ...
    jalan cerita mcm menarik ...
    harap tidak mengecewakan seperti Arrivals tu :((

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post