Apa Trivia Maze Runner: The Death Cure Kali Ni?


Apa Trivia Maze Runner: The Death Cure Kali Ni?

Apa Trivia Maze Runner: The Death Cure Kali Ni? | Akhirnya filem trilogi sensari Maze Runner telah sampai kepada bahagian ketiga iaitu bahagian terakhir dengan tajuk Maze Runner: The Death Cure. Filem ini menemui penonton seluruh Malaysia dengan rasminya pada hari ini iaitu 25 Januari. Anda boleh menonton disemua pawagam berhampiran anda. Jika sebelum, Maze Runner kemudian dengan Maze Runner: The Scorch Trials dan akhirnya Maze Runner: The Deatch Cure pasti memberi lebih aksi dan jalan cerita yang menarik. Jadi jangan lepaskan peluang untuk menontonnya

Klasifikasi: P13
Genre: Fiksyen Sains
Durasi: 2 Jam 21 Minit
Pengedar: 20th Century Fox
Pelakon: Dylan O'Brien, Kaya Scodelario, Thomas Brodie-Sangster, Ki Hong Lee, Patricia Clarkson, Dexter Darden
Pengarah: Wes Ball


Apa Trivia Maze Runner: The Death Cure Kali Ni?


Sinopsis Ringkas


Thomas dan kumpulan Gladersnya telah memecah masuk ke Last City, iaitu labyrinth yang dikawal oleh WKCD yang rupa-rupanya merupakan `maze` paling berbahaya, demi menyelamatkan rakan mereka. Mereka yang berjaya keluar hidup-hidup akan mendapat jawapan terhadap semua persoalan sejak mereka tiba di sana.

Trivia Menarik

  1. Pada 18 Mac 2016, telah dilaporkan bahawa pelakon Dylan O'Brien cedera ketika pengembaraan dan dimasukkan ke hospital. Sekali gus, produksi menghentikan pengembaraan buat seketika.
  2. Disebabkan oleh kecederaan Dylan O'Brien, tarikh keluaran filem, yang pada asalnya dijadualkan pada 17 Februari 2017 telah ditangguhkan hingga Januari 2018.
  3. Thomas Brodie-Sangster dan Nathalie Emmanuel sebelum ini pernah membintangi series terkenal 'Game of Thrones' (2011), yang memainkan watak Jojen Reed dan Missandei.
  4. The Death Cure merupakan bahagian 3 atau chapter terakhir bagi filem Maze Runner.
  5. Walaupun Maze Runner: The Scorch Trials tidak mengikuti novelnya dengan tepat, pengarah filem kali ni telah mengatakan bahawa filem ini akan lebih cenderung untuk mengikut cerita asal novel The Deatch Cure.
  6. Filem ini dijadualkan akan dikeluarkan tepat dua bulan selepas ulang tahun ke-45 James Dashner.
  7. Pengarah Wes Ball secara khusus menyatakan bahawa dia tidak berfikir bahawa penceritaan untuk filem berdasarkan novel asal trilogi itu mesti dibahagikan kepada dua filem (seperti biasanya berlaku pada akhir siri filem pemuda dibahagikan kepada dua filem). Dia menyatakan bahawa harus ada permulaan, pertengahan, dan akhir, dan itu saja.



Rating IMDB: 7.2/10

2/Post a Comment/Comments

  1. ala... saya tak tengok yang sebelum ni. huhu.. tak dapat la nk tgk sambungan ni..nnti tak faham. huhuhuhu ruginya

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la. orang kata kene tengok scorch trial dulu. sebab sequel kan

      Delete

Post a Comment

Previous Post Next Post