Trivia Menarik Filem Marvel Terbaru, Deadpool 2

Trivia Menarik Filem Marvel Terbaru, Deadpool 2

Trivia Menarik Filem Marvel Terbaru, Deadpool 2 | Pada 17 Mei yang lepas, secara rasminya filem Marvel yang terbaru telah di tayangkan serentak di seluruh panggung wayang di seluruh Malaysia iaitu Deadpool 2. Filem Deadpool 2 ini merupakan sambungan atau sekuel daripada Deadpool yang telah ditayangkan pada 2016. Filem yang dikategorikan sebagai ganas tetapi kelakar ini telah menarik minat kepada peminat filem superhero terutamanya peminat Marvel. Jadi jika berpeluang anda boleh tonton di mana-mana pawagam untuk filem Deadpool 2 ini. Filem ini dikelaskan sebagai 18+ tidak sesuai untuk tontonan kanak-kanak sebab ada adegan ganas


Bahasa: Inggeris
Sarikata: Melayu / China
Klasifikasi: 18
Genre: Aksi / Pengembaraan / Komedi
Durasi: 1 Jam 57 Minit
Pengedar: 20th Century Fox
Pelakon: Ryan Reynolds, Morena Baccarin, T.J. Miller, Leslie Uggams, Josh Brolin
Pengarah: David Leitch

Sinopsis Ringkas

Wade Wilson kembali sebagai Deadpool. Sebagaimana dia menjalani kehidupan dengan melawan penjahat, dia secara tiba-tiba dilawati Cable yang datang dari masa depan. Misi Cable adalah untuk membunuh seorang budak lelaki yang mempunyai kuasa api. Menyaksikan niat jahat Cable, Deadpool cuba untuk melindungi budak itu, namun dia telah dibelasah teruk. Tidak mahu mengalah, dia kembali menubuhkan pasukan adiwira yang digelar X-Force untuk melawan Cable.

Trivia Menarik Filem Marvel Terbaru, Deadpool 2

Trivia Menarik

  1. Pada 16 Ogos 2017, seorang stuntman iaitu Joi Harris telah mengalami keamalangan dan meninggah ketika melakukan aksi di atas motosikal. Pihak produksi telah memberhentikan produksi selama 2 hari.
  2. Sambungan atau sekuel telah diumumkan 3 hari sebelum tayangan Deadpool pada 2016 yang lepas.
  3. Dalam treler terakhir, Deadpool berkata "Pump the hate brakes, Thanos". Ini merujuk kepada Avengers: Infinity War (2018). Josh Brolin, yang memegang watak Cable dalam filem ini, juga Thanos dalam Avengers: Infinity War, yang dikeluarkan sebulan sebelum Deadpool 2.
  4. Pada 6 April 2016, Rey Reynolds secara rasmi menandatangani perjanjian untuk filem sekuel ini Deadpool 2.
  5. 1 petisyen pernah di buat untuk meminta supaya Quentin Tarantino dilantik sebagai pengarah
  6. Lokasi yang digunakan untuk penggambaraan banyak adegan di Vancouver, BC. Ianya boleh dilihat menggunakan Google Maps.
  7. Pengembaraan untuk Deadpool 2 ini selesai pada hari yang sama  dengan X-Men: Dark Phoenix (2019) selesai pengembaraanya juga.
  8. Pada 3 Mac, 2017, teaser Deadpool 2  yang akan ditunjukkan sebelum tayangan Logan pada 2017 telah dibocorkan di Internet.
  9. Dolph Lundgren, Mel Gibson, Kurt Russell, Bruce Willis, Alec Baldwin, Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, Stephen Lang, Ron Perlman, Pierce Brosnan dan David Harbour telah disenarai untuk memegang watak Cable.
  10. Di dalam komik telah menggambarkan Domino sebagai sekutu lama dan bekas teman wanita Cable, yang membenci Deadpool. Tetapi dalam filem ini, dia diperkenalkan sebagai sekutu Deadpool yang bekerja untuk melawan kabel.
  11. Brad Pitt telah bertemu dengan pengarah untuk membincangkan berkaitan watak kabel, tetapi tidak dapat memberi kata putus kerana sibuk dengan jadual yang padat.


IMDB rating : 8.2
Aku punya rating : 8.0

5/Post a Comment/Comments

Post a Comment

Previous Post Next Post