Senarai Hotel Yang Memegang Sijil Halal Malaysia di Negeri Pahang




Melalui facebook rasmi Bahagian Pengurusan Halal, Jabatan Agama Islam Pahang telah mengeluarkan senarai hotel yang memegang Sijil Halal Malaysia bagi seluruh negeri Pahang.

hotel sijil halal negeri pahang

Pada 6 Mei 2019 bersamaan 1 Ramadan, Malaysia khususnya akan mula berpuasa bagi memenuhi tuntutan Rukun Islam yang ke-3 iaitu Berpuasa di Bulan Ramadan. Justeru itu, tanamlah dalam hati supaya Ramadan kali ini merupakan Ramadan yang terbaik untuk kita bagi mencari lebih ganjaran pahala hendaknya.

Ramadan pastinya berkait rapat dengan berbuka puasa tidak kira la berbuka bersama keluar, kawan-kawan hatta secara berseorangan sekali pun. Tetapi ingatlah jangan pula kita membazir ketika mendapatkan juadah makanan untuk berbuka. Sudah pastinya, ada sebahagian daripada rakyat Malaysia yang ingin berbuka ditempat yang menarik dan lebih selesa selepas penat berpuasa di siang hari. Salah satunya adalah berbuka di hotel.

Justeru itu, bagi penduduk Pahang khususnya, pihak Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) telah mengeluarkan senarai hotel yang memegang Sijil Halal Malaysia bagi seluruh Daerah di dalam negeri Pahang. Ingat! mencari yang Halal itu wajib kepada Muslim.

Lihat Pautan ini juga : Jom Berniaga Di Shopee

Pihak JAIP telah memberi tahu bawah bagi Hotel dan Premis makanan yang TIDAK memilik Sijil Pengesahan Halal Malaysia dilarang membuat pengiklanan Buffer Ramadan atau mana-mana frasa yang merujuk kepada makanan yang boleh dimakan oleh orang Islam untuk berbuka puasa.

Senarai Hotel Pemegang Sijil Halal Malaysia di Negeri Pahang

hotel ada sijil halal
Berikut merupakan senarai hotel yang memegang Sijil Halal Malaysia di Pahang


Larangan Pengiklanan Buffet Ramadan

hotel ada sijil halal


2/Post a Comment/Comments

  1. Sikit je rupanya area CH, thanks for the info Aiman!

    Farhana Jafri

    ReplyDelete
  2. Good info status halal St oenting bagi kita

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post