Jawab Survey dan Boleh Dapat Duit Daripada YouGov

Jawab Survey dan Boleh Dapat Duit Daripada YouGov


Mungkin daripada anda sudah biasa dengan menjawab survey online daripada pelbagai syarikat yang menawarkan khidmat ini. Dengan hanya menjawab survey secara online, anda akan diberi markah point, kumpul dan boleh tebus dengan pelbagai ganjaran antaranya adalah tebusan kepada duit Ringgit Malaysia. Cara dapat duit online sebegini begitu terkenal hanya dibuat secara kerja part time di rumah.

Survey Malaysia berbayar ini sebenarnya banyak seperti yang dikeluarkan daripada Toluna, globaltestmarket, opinion world, yougov dan banyak lagi. Tetapi untuk kali ini, aku nak kongsikan cara dapat duit online dengan hanya kerja part time di rumah secara menjawab survey online di Yougov.


Apa Itu Survey YouGov?

YouGov melakukan tinjauan pendapat di Internet mengenai politik, hal ehwal awam, produk, jenama dan topik umum yang lain. Tinjuan YouGov terbuka kepada semua orang bukan sahaja di Malaysia tetapi diseluruh dunia. Mereka yang ingin berkongsi tentang pandangan terhadap pelbagai isu penting. Sesiapa sahaja boleh untuk sertai bermula dengan umur 16 tahun ke atas.

Berapa Panjang Biasanya Survey YouGov?

Kerana ianya kerja part time di rumah, kebanyakan survey YouGov sangat singkat dan hanya diperlukan kira-kira 2 hingga 7 minit untuk menjawab keseluruhannya. Satu survey biasanya hanya kira-kira 20 hingga 30 soalan yang agak ringkas (objektif). Survey terpanjang tidak boleh akan lebih daripada 20 minit untuk disiapkan.

Setiap survey yang diperoleh, akan diberi ganjaran point yang berbeza-beza. Ada point 90, 120, 180 dan sebagainya.

Bagaimana Untuk Sertai?

  1. Anda perlu mendaftar maklumat diri di pautan my.yougov.com secara percuma
  2. Anda boleh daftar sama ada menggunakan akaun sedia ada facebook ataupun menggunakan alaman emel.
  3. Pada permulaan,anda akan diberi beberapa survey untuk disiapkan dan dihadiahkan beberapa point.
  4. Seterusnya selepas ini, setiap kali survey baru untuk dijawab, anda akan menerima emel dan anda dapat mengakses survey tersebut terus daripada emel. Sebab itu iainya boleh dilakukan kerja part time di rumah.
  5. Anda boleh jawab survey daripada komputer ataupun di download aplikasi di Playstore ataupun Appstore
Jawab Survey dan Boleh Dapat Duit Daripada YouGov

Apakah Ganjaran Yang Disediakan Daripada Pihak YouGov?

Jawab Survey dan Boleh Dapat Duit Daripada YouGov

Antara ganjaran yang disediakan adalah Topup, Air Asia Big Point, UNICEF Donation dan juga Wang Ringgit. Semua ganjaran ini boleh ditebus setelah berjaya mengumpul points sebanyak 5000. Jadi anda kene kumpul dengan jawab survey YouGov sehingga 5000 point untuk tebus ganjaran.

Pengalaman Selama Jawab Survey YouGov

Sebenarnya dah banyak Survey Malaysia Berbayar secara online yang aku buat tetapi rasanya antara survey yang aku konsisten adalah YouGov ini sahaja. Ini kerana ianya mudah dilakukan dengan hanya menggunakan handphone sahaja dah boleh jawab survey. Kata kerja part time di rumah kan.


Pada penglibatan jawab survey YouGov ini agak slow sedikit untuk aku dapat peluang menjawab survey, tetapi ianya menjadi lebih kerap selepas itu. Kadang-kadang dapat 2-3 kali survey dalam seminggu. Jadi mudahlah untuk aku kumpul point kan.

Jadi selepas cukup 5000 point, aku decide untuk tebus salah satu ganjaran yang disenaraikan. Aku tak tebus duit sebab aku cadang nak travel, jadi aku tebus 2500 Air Asia Big Point.

Jawab Survey dan Boleh Dapat Duit Daripada YouGov

Jawab Survey dan Boleh Dapat Duit Daripada YouGov

Selepas 1 minggu, point Air Asia Big telah masuk, jadi sudah ada 2500 dan boleh terbang ke tempat-tempat menarik mungkin lepas ni. hehe

Sebab ianya adalah kerja part time di rumah sahaja, jadi aku tak harapkan ganjaran lebih awal kerana sibuk dengan kerja hakiki yang lain. Tetapi apa salahnya cuba survey YouGov ini bagi cara dapat duit online bukan.


Jadi kepada anda, cara nak dapat duit online atau ganjaran lain dengan hanya kerja part time di rumah, mungkin jawab survey seperti YouGov ini adalah salah satu tempat yang sesuai.

19/Post a Comment/Comments

  1. menarik. baru tau pasal survey2 ni. tak tau pulak boleh dpt duit. nk kena try ni.haha :)

    ReplyDelete
  2. yes. setakat ni survey ni dengan vase je yang rasanya legit dan menarik jugak. dah pernah sekali cashout rm70 ke acc paypal. sekarang lagi beberapa ratus point nak cukupkan 5000 untuk ke cashout kedua. Doakan hihi. yang takde account ni boleh pakai referral code saya hehe https://my.yougov.com/refer/NLiU84GaYHSXYOkp2l1MUw/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa2 buat online survey nih harus cuba ysense sama. Since 24 Feb sampai 2 Mei nih (PKP) dah cashout 50 dollar.

      https://www.ysense.com/?rb=71062168

      Delete
  3. dah join tapi malas nak jawab survey..hehe

    ReplyDelete
  4. Baru redeem big point last 2 weeks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ble tambah buat ysense sama
      https://www.ysense.com/?rb=71062168

      Delete
  5. saya guna mobrog dengan vase je selalunya. cuma vase jarang hantar email untuk saya jawab survey. so saya lagi selesa guna mobrog. Yang ni macam menarik jugak. nak try la nanti hee

    ReplyDelete
  6. Wah bestnya mudah je nak dpt duit sampingan rupanya

    ReplyDelete
  7. dah join dah...kalau rajin jawap survey memang best

    ReplyDelete
  8. wow baru tahu pasal ni. torbaekk!

    ReplyDelete
  9. P/s

    Maaf, saya baru berkesempatan singgah di blog ni. Terima kasih kerana sudi comment di blog sy. I'll back soon utk baca dan comment lagi...see ya!

    ReplyDelete
  10. YouGov ni kira OK lah...cuba try SURVEY SITE YANG INI pula, lagi best dan cepat dapat cash out ke PayPal tau ��

    ReplyDelete
  11. akak suka jawab survey ni.. tengah kumpul untuk reedem kali ketiga pulak hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Strongly recommend buat ysense puan. Insha Allah smakin menambah

      https://www.ysense.com/?rb=71062168

      Delete
  12. mula2 daftar 2 bulan lepas selalu dapat survey, skrng dah 2300 point jarang sekali survey masuk..kira 10hari sekali je ade..sebab apa ye?hmm..koranh mcm tu ke?mohon tunjuk ajar..tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. untuk tu mungkin jawapan hanya ada pada yougov la. tapi untuk tips lain, anda boleh buat beberapa akaun. biasanya semua akaun akan dapat servey yang sama nanti. jadi sekali gus boleh dapat banyak point la kalau semua akaun dah capai target point

      Delete
  13. Waa... ilmu baru ni.. boleh la cuba.. selalunya, buat survay tak dapat apa pun 😅😅.. tak sangka boleh dapat duit...

    ReplyDelete
  14. Sy cbe yougov, mobrog, surveyon, ysense dll.

    Hasilnya, selepas hanya 1 bln dah dpt 20 dollar dengan ysense, dgn surveyon dpt 2 dollar. Yougov masih sekitar 1600 point (masih jauh nk cpi angka 5000, utk 70 rggt), surveyeah br 3 dollar (cashout 10 dollar) dan lain2 ada yg dah berhenti buat.

    Kesimpulan, buatlah ysense lbih berbaloi https://www.ysense.com/?rb=71062168

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post