Kelas Mengaji Al-Quran Terus Di Rumah Anda Buat Warga Temerloh

kelas al-quran di temerloh

Al-Quran merupakan qalam Allah yang diturunkan kepada Nabi Muhammad SAW sebagai mukjizat untuk disampaikan kepada seluruh umat Islam. Tanpa Al-Quran dan As-Sunnah maka tidak lengkaplah iman seseorang muslim.

Dengan membaca Al-Quran dengan tartil sudah pun mendapat pahala sehingga 10 kali, apatah lagi kita mengkaji dan tadabburnya.


Daripada Abdullah Bin Mas'ud menyatakan, Nabi Rasulullah SAW telah bersabda bermaksud: "Barang siapa membaca 1 huruf daripada Al-Quran maka di melakukan 1 kebajikan. Dan 1 kebajikan itu dilipatgandakan dengan 10 kali. Saya tidak mengatakan Alif Lam Mim itu 1 huruf, tetapi Alif itu 1 huruf, Lam itu 1 huruf dan Mim itu 1 huruf." (Sunan Tarmizi)

Jadi adakah fasih cara kita membaca dan mengaji AL-Quran? Adakah betul sebutan yang kita sebut? Ingat salah baris, makna sesuatu perkataan tersebut boleh bertukar.

kelas al-quran di temerloh

Khas untuk warga Temerloh seluruhnya, kini anda boleh belajar membaca Al-Quran dengan baik bersama tenaga pengajar yang berpengalaman dengan menghadiri Kelas Pengajian Al-Quran Temerloh

Butiran Lanjut Berkaitan Kelas Pengajian Al-Quran Temerloh 

  1. Anda boleh belajar terus dari rumah anda bersama tenaga pengajar
  2. Tenaga pengajar merupakan guru Al-Hafiz dan Professional 
  3. Berpengalaman mengajar golongan kanak-kanak dan dewasa 
  4. Waktu fleksibal dan bersesuian dengan masa anda 
  5. Belajar Al-Quran secara efektif dengan guru kami 
  6. Guru mengajar anda secara berperingkat dan berhemah mengikut tahap pelajar itu sendiri 
  7. Anda akan mahir makhraj, tajwid dan asas sejarah al-Quran

Jika anda mempunyai pertanyaan dan ingin mengetahui maklumat lebih lanjut berkaitan Kelas Pengajian Al-Quran Temerloh ini, anda boleh terus hubungi tenaga pengajar tersebut. Sekiranya berminat anda boleh hubungi:

Saudara Abdul Halim Hazwan di
No Tel: 0145138769 atau terus 


3/Post a Comment/Comments

Post a Comment

Previous Post Next Post