Rujukan Peperiksaan Online Bagi Ujian Psikometrik 2019

Rujukan Peperiksaan Online Bagi Ujian Psikometrik 2019

Mungkin korang baru sahaja selesai menduduki Peperiksaan Online (PSSE) kemudian Temu Duga bagi mana-mana jawatan dan kini peringkat seterusnya mungkin terus ke Ujian Psikometrik. Ujian inilah yang menentukan korang ini berjaya ke tidak untuk layak untuk bekerja dalam Perkhidmatan Awam (SPA).

Ujian Psikometrik ini nama baru yang sebelum ini digelar Ujian Sahsiah dan Minat. Penilaian ini sebenarnya adalah tambahan kepada peperiksaan yang mengukur kekuatan minda, ingatan dan kefahaman terhadap ilmu. Psikometrik pula lebih kepada instrumen untuk mengukur pola-pola tabiat dan tingkah laku seseorang. Ianya penting untuk pihak kerajaan memilih mereka yang layak untuk jawatan tertentu.

Baca Juga : Cara Daftar SPA (Suruhanjaya Perkhidmatan Awam)

Rujukan Ujian Psikometrik


Kunci yang penting di dalam Peperiksaan Online Ujian Psikomentrik ini adalah Sentiasa Berikan Nilai Positif dan Hindarkan Nilai Negatif dalam diri korang. Untuk lebih ketahui lebih lanjut dan memahami berkaitan Ujian Psikometrik ini, korang kene buat latih tubi soalan je sebenarnya. 

Jadi untuk buat latih tubi ini, korang perlukan rujukan. Korang boleh google je di Internet. Tetapi di Internet bukan semuanya memberikan struktur yang betul dan baik bagi Ujian Psikometrik ni. Sebenarnya ada mereka yang cakna tentang Ujian Psikometrik ni dan ingin membantu iaitu Tim Infokerjaya.


Untuk ini, mereka kumpulkan semua maklumat yang korang kena tahu berkaitan Ujian Psikometrik :
  • Tip jawab soalan
  • Contoh soalan
  • Cara jawab soalan supaya tak tersasar
  • Perangkap-perangkap PSIKOMETRIK
  • Apa yang bakal menggagalkan PSIKOMETRIK anda

Tengok, sepertinya maklumat ini sudah korang peroleh sepenuhnya melalui Tim Infokerjaya ini. Jadi kalau korang tengah mencari maklumat berkaitan ini, korang berada di tempat yang betul. 

Cuba tengok dibawah dimana Tim Infokerjaya pernah tolong berkaitan Ujian Psikometrik ni. Rata-rata memberi feedback yang positif. Mananya tidak, mereka dah berada di dalam bidang ni sejak 2008 lagi. Memang dipercayai lagikan.

Rujukan Peperiksaan Online Bagi Ujian Psikometrik 2019

Jadi apa yang mereka gunakan sehingga lulus Ujian Psikometrik ni?

Rujukan Peperiksaan Online Bagi Ujian Psikometrik 2019



Korang boleh dapatkan e-book berkaitan Ujian Psikometrik bagi kemasukan Perkhidmatan Awam yang disediakan oleh Tim Infokerjaya. Sekurang-kurangnya ini adalah usaha kita untuk berjaya. Ingat usaha itu penting. Dapat ke tidak, itu no 2. Insya Allah ada jalannya selepas itu. Jangan lupa boleh dapatkan e-book Ujian Psikomentrik disini tau. 

Good Luck kepada mereka yang bakal menghadapi bagi jawatan terbaru iaitu Ujian Psikometrik Jawatan Jururawat U41 iaitu pada  20 disember 2019 dan juga JuruXray Gred U29 (Semenanjung/ Sabah/ Sarawak)

1/Post a Comment/Comments

Post a Comment

Previous Post Next Post