Cara Buat Duit Online Secara Santai Menggunakan 5 Aplikasi Tahun 2024

Cara Buat Duit Online Secara Santai Menggunakan 5 Aplikasi

Selain daripada pendapatan yang kita perolehi daripada kerja hakiki kita, apa kata kita belajar cara buat duit online dengan menggunakan aplikasi smartphone sahaja untuk tahun 2023 ini. Sedikit sebanyak pastinya dapat menambah pendapatan kita jika kita memerlukannya dimasa-masa kecemasan.

Jadi disini terdapat 5 aplikasi yang korang boleh cuba untuk buat duit online secara santai sahaja. Sebenarnya di internet banyak sahaja peluang untuk korang terokai bagi menjana pendapatan seperti melalui blog, youtube, investment dan pelbagai lagi. Tetapi kalau ada pekerjaan yang lebih mudah, kenapa kita tidak cuba kan.

Cara yang ditunjukkan ini adalah cara buat duit tanpa modal. Kalau ada pun mungkin modal bil caj telefon dan bil internet. Itu dah memang keperluan harian pun. Daripada bil tersebut dibuang tanda faedah, apa kata kita ubah kepada duit tambahan.

Cara buat duit online boleh dilakukan bila-bila masa, dimana-mana sahaja. Anda juga boleh buat duit dari rumah sahaja. Mungkin sudah penat bekerja seharian di pejabat, balik rumah kita sambung cari pendapatan melalui aplikasi-aplikasi ini.

Baca Juga : Cara Jana Pendapatan Melalui Affiliate Klikjer Sehingga 4 Angka

Kebanyakkan aplikasi ini, aku sendiri telah cuba dan ianya betul tanpa modal dan anda boleh peroleh sesuatu daripadanya. Aku juga berjaya cashout dan hasilkan duit online daripada aplikasi-aplikasi ini. Semua dilakukan secara santai sahaja. Tidak kekang dengan masa dan waktu. Kalau ada masa lapang, boleh gunakan aplikasi ini dan jika sibuk pun takpa. KUNCI yang paling penting adalah RAJIN

5 Aplikasi Cara Buat Duit Online Secara Santai

Aplikasi yang disenaraikan ini telahpun aku gunakan dan ada yang aku perolehi duit dan ada juga perolehi hadiah dalam bentuk baucer atau point. Yang pastinya sambil baring di rumah pun boleh buat.

#1. Jawab Survey YouGOV

Jawab Survey YouGOV

Sebenarnya diluar sana terdapat banyak survey yang anda boleh lakukan dan mereka akan bayar anda dengan point yang boleh ditukarkan kepada baucer, topup atau duit termasuklah Survey YouGOV ini. Ianya aplikasi daripada Singapore, jadi jika duit yang dibagi adalah dalam nila SGD. Sedapla kan. Aku juga pernah peroleh SGD menerusi survey YouGOV ini.

Ianya boleh dilakukan sama ada menggunakan laman web my.yougov.com ataupun menerusi aplikasi sahaja. Caranya, anda akan diberi point mengikut panjang survey yang diberi. Cukup nilai minumum tebusan, anda boleh pilih hadiah yang disediakan termasuk wang tunai dalam nilai SGD.

Untuk nak tahu lebih lanjut, korang boleh pergi baca pada perkongsian aku berkaitan Survey YouGOV disini. Ianya diterangkan secara terperinci.

#2. Aplikasi Cashzine

Aplikasi seterusnya bagi cara buat duit online adalah aplikasi Cashzine. Aku rasa antara yang paling mudah adalah Cashzine inilah. Cara untuk korang dapat wang daripadanya adalah dengan membaca artikel sahaja. Untuk dapat lebih lagi, korang boleh share artikel tersebut supaya orang ramai bacanya juga.

Aplikasi Cashzine

Korang baca, korang dapat point, korang share, orang baca, korang dapat point. Dah cukup point korang boleh tebus dengan wang ringgit yang terus masuk ke akaun bank kita. Lagi rajin korang baca dan kongsi lagi banyaklah dapatkan. Tak ke boleh buat secara santai sahaja.

Nak tahu lebih terperinci, korang boleh baca cara buat duit dengan aplikasi Cashzine. Aku juga berjaya cashout daripada aplikasi ini. Bolehlah buat makan KFC kan.

#3. Aplikasi 8Coins

Aplikasi 8Coins

Aplikasi ini lebih kurang sama sahaja dengan cashzine. Korang hanya perlu share artikel dan bila ada yang klik dan baca, korang akan diberi coins yang boleh ditebus kepada wang ringgit. Ini juga boleh dilakukan secara santai dimana-mana dan bila-bila masa sahaja. Sangat mudah. Yang penting korang kene rajin untuk share artikel di facebook atau twitter atau mana-mana sahaja.

Korang boleh daftar di pautan ini www.8coin.my. Kemudian daftar seperti biasa dan boleh terus share artikel atau beberapa kempen yang disediakan.

#4. SushiVid

SushiVid

Sebelum ini aku ada kongsikan aku berjaya cashout duit daripada sushiVid ini. Konsep yang sama iaitu, korang share kempen yang diberi sama ada di facebook, twitter atau instagram. Tapi korang tak perlu orang klik pun. Sekali korang dah share, mereka akan bayar anda. Nampak lebih mudah kan.

Sebenarnya bukan itu sahaja, pada sushivid ini juga ada disediakan platform untuk blogger dimana korang akan dibayar setiap artikel yang ditulis dan di kongsikan di blog. Tetapi korang kene buat proposal la. Jika berjaya, barulah boleh terima 'job' tersebut. Minima USD50 beb!

#5. Aplikasi JAG

Aplikasi JAG

Yang terakhir adalah aplikasi JAG. Korang boleh buka sama ada di laman web atau melalui aplikasi sahaja. Ini lagi santai, secara asasnya korang kene buat task yang diminta oleh pihak JAG seperti kongsikan artikel, cuba aplikasi, tangkap gambar dan sebagainya. Kadang ada 1 task berharga RM20. Kan best macam tu.

Ternyata cara buat duit online ini mudah jika kita pandai cari yang bersesuainya dengan kita. JAG ini rasanya untuk kaki facebook, instagram dan whatsapp sangat sesuai. Silap-silap dapat ratus-ratus sebulan. Aku pernah tebus duit dan tiket wayang sebelum ini. Dapatlah tengok percuma kan.

Untuk daftar, korang pergi ke my.jagreward.com dan masukkan aimanabdullah sebagai referral

#Bonus - Sertai Program Affiliate Klikjer

cara buat duit online mudah tahun 2023

Anda kongsikan link affiliate eBook di blog atau facebook/twitter anda dan setiap pembelian dibuat menggunakan link tersebut, anda akan peroleh komisyen sebanyak 50% daripada harga jualan tersebut. Sebagai contoh jika harga sebuah eBook bernilai RM100, anda peroleh RM50.

Pendaftaran adalah percuma dan disediakan juga group support. Anda boleh daftar disini atau ketahui lebih lanjut berkaitan ini, boleh klik disini cara jana pendapatan melalui affiliate Klikjer.

Aplikasi Buat Duit Secara Santai

Itulah antara 5 aplikasi yang aku guna untuk buat duit online secara santai-santai sahaja. Tidak perlukan masa yang lama, kudrat yang banyak pun. Yang penting kene rajin je. Kalau rajin dapatlah makan McD dan KFC percuma kan.


sumber : hellokerja.com

18/Post a Comment/Comments

  1. Aplikasi yang pertama dan kelima tak pernah dengar...yang 2,3 dan 4 pernah dengar dan cuba...

    ReplyDelete
  2. wahhh menarik jugak nih, boleh cuba nanti di kala lapang

    ReplyDelete
  3. nak cuba daftar ni. manalah tahu ada rezeki di sini. TQ.

    ReplyDelete
  4. Free App share with you, Cashzine! Don’t go out stay at home to earn free cash, read news, take offers, make some money. Cash-Out with PayPal every day! input my invitation code: 11027136,
    you get 8000 coins instantly!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom join wemediaa untuk dapatkan duit percuma denga like youtube, insta, tiktok atau facebook. Minimum yg dibayar adalah RM1.20 untuk setiap like. Minimum 3 like setiap hari tanpa sebarang modal, akan dapat RM3.60.

      https://me.wemadiaa.com/home/register/?i=374784

      Delete

  5. Guys, korang boleh cuba 4 app ni jugak. Yang empat ni sy dah try dia memang bayar. Yang lain I tak pasti, ni yang I dah try je.

    1. http://bit.ly/jktlgcrt7s

    2. http://bit.ly/jktgcshz7s
    3. http://bit.ly/jktgls7s
    4. http://bit.ly/jktgisf7s

    Yang app first tu I dah dapat RM160, yang no.2 dan no.3 dah dibayar RM100, yang no.4 dah dapat RM31.

    App first tu cuma pasang lagu kat phone je, yang no.2 dan no.3 tu dua-dua sama like dan follow channel Youtube, TikTok, Insta atau FB, yang no.4 tu baca berita atau install game, jawab quiz.

    Of course ada banyak lagi app yang lain kat Play Store tu, tapi 4 ni yang I dah cuba dan dapat bayaran dah,yang lain I tak pasti sebab belum cuba lagi, ada yang I dah try tapi tipu punya tak bayar pun. Buat aku geram je. App bodoh penipu bazir je masa kita orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom join wemediaa untuk dapatkan duit percuma denga like youtube, insta, tiktok atau facebook. Minimum yg dibayar adalah RM1.20 untuk setiap like. Minimum 3 like setiap hari tanpa sebarang modal, akan dapat RM3.60.

      https://me.wemadiaa.com/home/register/?i=374784

      Delete
    2. boleh tak beritahu nama apps untuk senang saya cari dalam goggle atau play store?

      Delete
  6. biasa klau guide dri e-book berbayar.. ni dalam blog ni macam2 ilmu

    di share free.. Cara Buat Pendapatan Pasif..sila luangkan masa ya..selamat beramal..

    https://bit.ly/3loLv7e

    perihal komisen disini

    https://bit.ly/2I9UVFH

    ReplyDelete
  7. Memang susah nak jana pendapatan sampingan, tetapi kita kena terus tabah dan hadap semua masalah dengan gagah. Kalau kita tidak usaha sekarang, bila lagi? Kalau hati kita teguh nak buat pendapatan sampingan, saya ajak semua untuk pm di whatsapp ini. boleh jana sehingga RM500-RM1000 sebulan sekiranya kita ada kemahuan. https://wa.link/iq2zhr

    ReplyDelete
  8. program jana income terbaru..
    http://www.jutawanapp.com/?id=wangpantas

    ReplyDelete
  9. https://vip.getrich.app?code=SY9DJR
    Join link ni sebulan rm 100 free tanpa modal.

    ReplyDelete
  10. Good sharing - tak pernah tahu pasal klikjer sebelum ni...kalau sy sendiri lebih berminat dengan forex trading. memang berisiko tapi kalau dapat rujukan yang baik memang tak mustahil bole buat duit..yang penting korang jangan guna orang tengah - sbb diaorg tu la yg sll menipu..try belajar n trade sendiri ...tak susah . bole rujuk kat artikel kat bawah ni utk start

    https://olymptrade-malaysia.com/cara-menjana-wang-melalui-tukaran-mata-wang/

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post