Senarai Bazar Ramadan Online Bagi Sekitar Pahang Untuk Tahun 2020

Sebagai alternatif daripada bazar Ramadan, kini kita semua beralih kepada Bazar Ramadan Online terutamanya bagi sekitar Pahang.


Pada 8 April yang lepas, Menteri Besar Pahang telah mengumumkan dimana tahun ini, Bazar Ramadan disekitar Pahang tidak dibenarkan beroperasi seperti tahun-tahun sebelum ini kerana krisis COVID-19 yang masih berlaku di seluruh Malaysia termasuk di Malaysia.

Baca Juga : Tiada Bazar Ramadhan Di Seluruh Pahang Tahun Ini

Justeru itu, Kerajaan Negeri ada juga memberi cadangan segala perkara berkaitan pembelian seperti Bazar Ramadan dibuat secara online iaitu melalui aplikasi rasmi PahangGO. Jadi semua orang terutamanya rakyat Pahang boleh mendapatkan makanan berbuka puasa hanya atas talian sahaja tanpa pergi ke kedai.


Ianya sedikit sebanyak akan memberikan suasana Ramadan yang pada setiap tahun pasti terbiasa dengan suana bazar ramadan.

Senarai Bazar Ramadan Online Daripada Facebook Group


Sehubungan dengan itu, rakyat Pahang sendiri telah bergerak lebih pantas dengan menubuhkan sendiri Bazar Ramadan Online melalui Group Facebook. Group tersebut ditubuhkan mengikut daerah. Setiap daerah ada group facebook tersendiri.

Senarai bazar ramadan online mengikut daerah bagi seluruh Pahang


Ini antara yang saya jumpa dan disenaraikan di dalam facebook. Jika terdapat sebarang penambahan sila komen di bawah. Supaya lebih ramai lagi yang tahu akan facebook group ini. Selain itu, lebih ramai lagi boleh membuat jualan dan beliau terutamanya di dalam bulan Ramadan kelak.

4/Post a Comment/Comments

  1. Tak apa ba Aiman..yang penting kita sihat semua ya

    ReplyDelete
  2. Anak saya kerja kat Kuantan Pahang di Hospital UIA ..ya Allah mohon selamatkan umat Islam di Pahang ya Allah..aamiin

    ReplyDelete
  3. kalau di Sabah mmg confirm dah tak bole buat bazar ataupun sambutan hari raya aidilfitri.. tak pastilah pula kalau bazar online ada atau takda..so kena masak sendiri lah..

    ReplyDelete
  4. Good info.... Hi aiman..lama x baca blog aiman..sebb lama x berblog kerana kebizian..😂

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post