Akhirnya Google Adsense Telah Diluluskan di helloaiman

adsense

Akhirnya Google Adsense Telah Diluluskan | Alhamdulillah, akhirnya misi mahukan Google Adsense bertapak di blog helloaiman telah berjaya. Dalam bulan Jun ke Julai ni aku dapat tengok sambil-sambil blogwalking, ramai juga blogger yang berjaya dalam permohonan Google Adsense ni. Aku nak tag blognya, aku pun tak ingat dah. Yang aku ingat hanya blog permatabiru dan Dunia Blog IQ. By the way, tahniah untuk kedua-dua blog.


Jadi hari ni aku dapat merasa juga bagaimana keseronokan apabila sesuatu permohonan yang kita mohon telah diluluskan. Kita mungkin biasa nampak Google Adsense di mana-mana tempat bukan sahaja di blog malahan di Youtube, di aplikasi smartphone anda dan banyak lagi. Jadi salah satu tempat yang dapat iainya di blog ini sendiri.

Tolong vote blog helloaiman DISINI

Aku pada mulanya memohon Google Adsense bila cukup 50 entry, adanya page Disclaimer, About, Contact, Sitemap dan aku terus mohon. Kalau tak silap aku pada bulan April yang lepas. Tetapi masih tiada jawapan sama ada lulus ataupun tidak. Jadi minggu lepas aku ada jumpa disebuah blog bila aku google pasal tips Adsense ni. Apa yang dia bagi tahu dan sarankan, letak widget Label, widget Archive, jika ada entry yang penuh dengan gambar dan kurang words tolong revert to draft (contoh, wordless wednesday) dahulu dan cuba mohon sekali lagi tetapi menggunakan akaun gmail lain. Cara ini dengan meng invite gmail lain menjadi admin blog anda dan dengan gmail tersebut anda mohon sekali lagi untuk Google Adsense. Yes! Tips ni berhasil dan ianya hanya mengambil masa seminggu untuk lulus. Semalam aku baru terima email daripada pihak Google kerana lulus permohonan. Mohon luluskan juga banyak-banyak USD ke akaun bank aku juga lepas ni google haha

email

Tetapi yang tak bestnya aku masih terkial-kial nak set up Adsense ni, kadang-kadang keluar, kadang takda, tetapi dia ada. Entah la, yang penting aku happy sebab dah ada Adsense di blog aku. Nuffnang ni sendu teruk la nak dapat earning, Adsense aku tak tahu la sendu ke tidak lepas ni. hahaha Kene lebih padu lagilah cari bahan buat entry mantap lagi lepas ni.


Aku harap dengan Google Adsense ni aku dapat la passive income sikit. Harap rakan-rakan blogger dan pembaca sekalian bermurah hati sudilah klik iklan yang terpapar keh. Didahulukan dengan Terima Kasih. Insya Allah aku pun akan bermurah hati untuk klik tabung-tabung anda.

tahniah

20/Post a Comment/Comments

  1. tahniah..saya pun baru lgi guna adsense nie..masih bnyak lg ilmu yang perlu digali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah juga. sama-sama gali ilmu adsense plak. keep it up

      Delete
  2. tahniah aiman.. tengah musim google adsense nak luluskan permohonan ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la. nasib baik saya antara yg terpilih haha

      Delete
  3. Tahniah Aiman. Mama tumpang gumbira

    ReplyDelete
  4. jalan2 sini,jemput singgah https://marblemomo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Terima kasih kasi tips. Sangat berguna :)

    ReplyDelete
  6. Tahniah... saya pun baru je lulus google adsense... huhuhu..

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post