Clash Of Clans Sudah 5 Tahun

coc 5 years

Pada 2 Ogos yang lepas, maka genap la permainan video atas talian di peranti mudah alih yang sangat terkenal iaitu Clash of Clans. Pada 2 Ogos 2012 permainan video ini telah diperkenalkan oleh Team Supercell yang pada awalnya diperkenalkan hanya diplatfom iOS dan setahun kemudian barulah dimasukkan kedalam platfom Android. 

Jadi sempenah 5 tahun umur CoC, pihak Supercell telah mengeluarkan carzy statistics yang melibatkan data permainan CoC ini sekali gus menunjukkan betapa besarnya permainan ini serta betapa ramainya clahser yang bermain game ini. 

Dalam video yang berdurasi kurang 1 minit itu, ia menunjukkan selama 5 tahun, clasher telah menghancurkan 100 billion Town Halls, 566 billion Archer Tower dan 1.7 trillion walls. Selain daripada itu, clasher yang berjaya mendapatkan 3 star sebanyak 44 billion dan akhirnya 1.9 trillion jam diambil untuk rebuilding daripada dihancurkan boleh clasher lain.



Jadi dengan clashiversary ini, pihak Supercell memberi keistimewaan kepada CoC seperti menawarkan 1 gem booster untuk setiap resources sama ada gold, elixir ataupun dark elixir. Selain itu juga akan ada new obstacle (Cake katanya), special offer dan banyak lagi.


sumber

4/Post a Comment/Comments

  1. Dah lama tak main game ni.. handphone da x support.. lepas tu dah malas main sebab dah macam-macam upgrade.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, macam2 update dh. sampai rmi fed up kan

      Delete
  2. Dah lama tak jenguk village mama. Sekarang Ada org tolong jga

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe takpa. saya pun main masa lapang je

      Delete

Post a Comment

Previous Post Next Post