Trivia Menarik Kingsman: The Golden Circle

Trivia Menarik Kingsman: The Golden Circle

Trivia Menarik Kingsman: The Golden Circle | Sekali lagi Taron Egerton akan beraksi di Kingsman: The Golden Circle sebagai Eggsy. Pada 21 September yang lepas, telah bermula tayangan di seluruh pelusuk pawagam diseluruh Malaysia. Katanya, sequel kali ini lebih menarik dan mampat serta penuh dengan aksi. Tapi yang pasti aku tak tengok lagi. haha Cari masa la nanti. Jadi jangan lupa saksikan di pawagam-pawagam berhampiran anda.


Klasifikasi: 18
Genre: Aksi / Pengembaraan / Komedi
Durasi: 2 Jam 20 Minit
Pengedar: 20th Century Fox
Pelakon: Taron Egerton, Mark Strong, Colin Firth, Julianne Moore, Halle Berry, Channing Tatum, Jeff Bridges, Pedro Pascal
Pengarah: Matthew Vaughn
Trivia Menarik Kingsman: The Golden Circle

Sinopsis Ringkas

Filem sekuel pengintip yang padat dengan aksi ini akan kembali menyaksikan pengintip muda Eggsy mengyelesaikan misi di luar United Kingdom. Ia adalah kesinambungan kepada filem "Kingsman: The Secret Service" pada tahun 2014.


Trivia Ringkas

  1. Pelakon filem ini termasuk lima pemenang Oscar: Julianne Moore, Halle Berry, Jeff Bridges, Colin Firth, dan Elton John..
  2. Ini merupakan kali ketiga pelakon Bruce Greenwood telah memainkan watak Presiden Amerika Syarikat. Dia sebelum ini memainkan watak Presiden John F. Kennedy dalam "Thirteen Days" (2000) dan Presiden Fictitious A.S. dalam "National Treasure: Book of Secrets" (2007).
  3. Jeff Bridges berketerampilan sepenuhnya tanpa janggut dan misai dalam filem ini. Ini merupakan kali ke-2 berketerampilan sedemikian sejak A Dog Year (2009).
  4. Idea asal untuk buku komik filem pertama mengenai American Secret Service yang menyebut diri mereka sebagai "Uncle Sam." Filem kali ini, Kingsman bekerjasama dengan rakan Amerika mereka yang memanggil diri mereka sebagai Stateman.
  5. Filem ini merupakan filem ke-4 kolabrasi antara pengarah Matthew Vaughn dan Mark Strong. Sebelum ini mereka berkolabrasi di dalam filem Stardus, Kick Ass dan Kingsman: Secret Service
  6. Lagu yang digunakan di dalam trailer utama filem ini merupakan gabungan 2 lagu iaitu - versi instrumental "Battle Royale" daripada Apashe dan juga "My Generation" daripada The Who
  7. Dalam filem ini, Channing Tatum memainkan watak Agen Rahsia untuk kali ke-2 selepas filem White House Down.
  8. Ini adalah siri buku komik ketiga untuk Jeff Bridges, selepas Iron Man (2008) dan R.I.P.D. (2013), dan untuk Halle Berry, selepas Storm dalam filem X-Men dan Catwoman (2004)).
  9. Pada hujung minggu pada 14-15 Mei 2016 terdapat penggambaran untuk filem ini di Birmingham City Center, UK dengan adegan termasuk mengejar kereta.
  10. Semua watak the Statesmen dinamakan sempena minuman beralkohol.

0/Post a Comment/Comments

Previous Post Next Post