Trivia Ringkas Daripada Filem Geostorm

Trivia Ringkas Daripada Filem Geostorm

Trivia Ringkas Daripada Filem Geostorm | Jika anda berminat dengan filem berunsurkan bencana alam seperti 2012, Into The Storm, The Day After Tomorrow dan sebagainya. Mungkin filem ini untuk anda. Filem Geostorm juga menerapkan element nature disaster dan juga storyline untuk melakukan pembunuhan terhadap presiden jika melalui pembacaan sinopsis. Jadi kalau anda tak sabar nak tengok, boleh terus ke pawagam berhampiran. Ianya sudah mula ditayangkan diseluruh pawagam di seluruh Malaysia


Klasifikasi: P13
Tarikh Tayangan: 12 Oktober 2017
Genre: Aksi / Fiksyen Sains
Durasi: 1 Jam 49 Minit
Pengedar: Warner Bros. Pictures
Pelakon: Gerard Butler, Abbie Cornish, Katheryn Winnick, Alexandra Lara, Amr Waked, Jim Sturgess, Eugenio Derbez, Ed Harris, Andy Garcia
Pengarah: Dean Devlin

Trivia Ringkas Daripada Filem Geostorm

Sinopsis

Seorang lelaki telah ke angkasa lepas bagi menghalang satelit yang mengawal iklim daripada menghasilkan ribut taufan yang dahsyat, manakala adiknya mendapat tahu mengenai plot untuk membunuh presiden.

Tivia Ringkas

  1. Sesetengah latar belakang NASA difilemkan di fasiliti NASA sendiri di New Orleans.
  2. Asalnya difilemkan di Paramount, tetapi berpindah ke Warner Bros.
  3. Dean Devlin mempamerkan penampilan sulungnya sebagai pengarah.
  4. Idea mengenai akibat bencana kawalan cuaca oleh stesen berasaskan ruang angkasa juga merupakan titik plot utama dalam debut pengarah Dean Devlin, kolaborator lama, Roland Emmerich, Ars Noah Noah Prinzip (1984).
  5. Filem ini sepatutnya ditayangkan pada 25 Mac 2016, tetapi kemudian pada Ogos 2014, Warner membatalkan tarikh Mac 2016 untuk filem itu, dan menggantikan filem Batman v Superman: Dawn of Justice (2016) dengan tarikh asalnya. Pada 11 Disember 2014, Warner Bros telah mengalihkan animasi filem animasi langsung nya: Jungle Book: Origins hingga 2017 dan memberikan tarikh sebelumnya 21 Oktober 2016 kepada Geostorm. Pada bulan September 2015, studio itu sekali lagi memindahkan filem itu untuk dilepaskan pada 13 Januari 2017. Ia sekali lagi telah dijadualkan semula pada tarikh pelepasan 20 Oktober 2017 bersamanya trelernya.

sumber: imdb dan cinema.com.my

1/Post a Comment/Comments

  1. Best filem ni..dah tngok pon Aiman...tngok review kt blog lokman

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post