8 Trivia Menarik Berkaitan Dengan Pacific Rim: Uprising 2018

8 Trivia Menarik Berkaitan Dengan Pacific Rim: Uprising 2018

8 Trivia Menarik Berkaitan Dengan Pacific Rim: Uprising 2018 | Mungkin ramai tanya apa beza robot Transformers dengan robot Jaeger? Mungkin perbezaannya adalah dalam Jaeger ada manusia atau pilot yang mengawalnya. Tujuan Jeagar dicipta adalah bagi menghadapi Kaiju War. Pacific Rim: Uprising merupakan sekuel ke-2 selepas Pacific Rim pada 2013 yang sekali lagi bakal menghadapi Kaiju. Tetapi dalam filem kali ni, sesuai dengan tajuknya uprising iaitu pemberontakan dan ianya akan berlaku. Kalau tengok dalam treler, ada 2 Jaegers berlawan sesama sendiri dan mungkin itu antara babak uprising tersebut. Nak tahu lebih lanjut, boleh terjah panggung wayang berdekatan anda bermula hari ini.


Klasifikasi: P13
Tarikh Tayangan: 22 Mac 2018
Genre: Aksi
Durasi: 1 Jam 51 Minit
Pengedar: United International Pictures
Pelakon: John Boyega, Scott Eastwood, Cailee Spaeny, Jing Tian, Rinko Kikuchi, Charlie Day
Pengarah: Steven S. DeKnight

8 Trivia Menarik Berkaitan Dengan Pacific Rim: Uprising 2018

Sinopsis

Filem sekuel arahan Guillermo Del Toro "Pacific Rim" pada tahun 2013 ini memaparkan kisah tentang manusia menentang makhluk Kaiju dari filem pertama dan telah berlakunya pemberontakan. Saksikan kisah selanjutnya di Pacific Rim: Uprising

Trivia Menarik

  1. Guillermo del Toro meletak jawatan sebagai pengarah untuk filem ini, sebaliknya mengarahkan The Shape Of Water, yang memenangi Academy Award untuk Best Picture.
  2. Walaupun Guillermo del Toro tidak akan mengarahkan sekuel kali ini, walaubagaimanapun, dia terlibat dalam menghasilkan dan penulisan filem ini
  3. Pada awalnya, Pacific Rim: Uprising menunda tarikh tayangan dari 4 Ogos 2017 kepada 23 Februari 2018. Kemudiannya menunda lagi ke bulan berikutnya iaitu 23 Mac 2018.
  4. Ini akan menjadi Steven S. Deknight pertama filem Blockbuster untuk Steven S. Deknight yang diarahkannya, selepas menulis dan mengarahkan dalam untuk TV Show.
  5. Bracer Phoenix merupakan Mark-5 Jaeger yang kedua, yang pertama adalah Striker Eureka. Semua Jaegers yang lain, (Gipsy Avenger, Saber Athena, Penebus Titan, Guardian Bravo) adalah Mark-6's.
  6. Nama Kaiju yang di hadapi oleh Gipsy Avenger dan Bracer Phoenix adalah Raiju. Raiju juga adalah nama Kategori 4 Kaiju yang dibunuh oleh Gipsy Danger di Pacific Rim (2013).
  7. Komposer John Paesano merekod skor bunyi pada Disember 2017 di Synchron Stage Vienna, yang tidak digunakan.
  8. Dalam treler rasmi yang dikeluarkan, terdapat Jaeger hitam dan jingga yang dikenali sebagai Obsidian Fury yang sedang bertarung dengan Gipsy Avenger.

Rating IMDB: 6.2/10

sumber: imdb.com dan cinema.com.my

1/Post a Comment/Comments

Post a Comment

Previous Post Next Post