Trivia Menarik Filem Venom

Trivia Menarik Filem Venom

Trivia Menarik Filem Venom | Pada 4 Oktober yang lepas 1 lagi watak asal daripada Marvel telah keluar ke layar perak dengan watak solo iaitu Venom. Di dalam Marvel, Venom merupakan watak anti hero kepada watak superhero terkenal iaitu Spiderman, jadi anti hero kali ini dapat filem solonya sendiri. Jadi jika ini watak anti hero, adakah watak hero ada dalam filem ini? Korang kene saksikan sendirilah di pawagam seluruh Malaysia sekarang. Sebelum tu korang boleh baca sedikit trivia berkaitan dengan filem Venom ini.


Bahasa: Inggeris
Klasifikasi: P13
Tarikh Tayangan: 4 Oktober 2018
Genre: Aksi / Seram / Fiksyen Sains
Durasi: 1 Jam 53 Minit
Pengedar: Sony Pictures Entertainment
Pelakon: Tom Hardy, Michelle Williams, Riz Ahmed, Scott Haze, Reid Scott
Pengarah: Ruben Fleischer


Trivia Menarik Filem Venom

Sinopsis Ringkas


Seorang wartawan, Eddie Brock sedang cuba menurunkan Carlton Drake, pengasas terkenal Yayasan Hayat. Semasa menyiasat salah satu eksperimen Drake, badan Eddie bersatu dengan Venom alien - dikurniakan dengan kekuatan dan kuasa luar biasa. Berang, gelap dan didorong oleh kemarahan, Venom cuba untuk mengawal kebolehan baru dan berbahaya yang Eddie mendapati begitu sukar untuk mengawalnya.

Trivia Menarik


  1. Stan Lee: pengasas Marvel muncul di akhir filem sebagai pembawa anjing berjalan-berjalan.
  2. Venom adalah filem pertama dalam Sony Marvel Universe, tambahan kepada Marvel Cinematic Universe (MCU).
  3. Ini adalah filem Marvel kelima yang dilakonkan di San Francisco selepas Hulk (2003), Big Hero 6 (2014), Ant-Man (2015), dan Ant-Man dan Wasp (2018).
  4. Poster filem rasmi Venom direka dengan cara yang sama dengan salah satu poster filem Spider-Man 2 (2004). Di dalam setiap poster, reka bentuk menunjukkan wajah watak utama sebahagiannya dilindungi oleh sebahagian kostumnya.
  5. Dalam temu bual, Tom Hardy dan Riz Ahmed menyatakan bahawa garis dialog kegemaran mereka dari filem itu hanyalah "Mrs. Chen."
  6. Dialog Venom "Eyes! Lungs! Pancreas! So many snacks, so little time!" berasal dari "Amazing Spider-Man" # 374.
  7. Filem ini dikeluarkan pada ulang tahun ke-30 Venom's debut dalam komik Marvel (Mei 1988).
  8. Tom Hardy menganggap Venom sebagai watak Marvel yang paling cool kerana "dia mempunyai sikap kurang ajar dan sikap foxtrot sifar."
  9. Selain emegang watak Eddie Brock, Tom Hardy juga menyumbangkan suara dan fizikal untuk beberapa adegan Venom.
  10. Anak lelaki Tom Hardy, Louis Thomas Hardy adalah peminat Venom, dan Hardy mengambil peranan untuk menyenangkannya: "Saya mahu melakukan sesuatu yang anak saya dapat menonton, jadi saya melakukan sesuatu di mana saya menggigit kepala orang ramai." Louis juga membimbing ayahnya tentang cara melakonkan watak Brock / Venom dengan tepat, kerana Hardy tidak tahu karakternya dengan sangat baik
  11. Tom Hardy (Eddie Brock / Venom) telah memainkan watak jahat Bane dalam The Dark Knight Rises (2012). Dalam komik, Bane menelan serum bernama Venom untuk mendapatkan kekuatan luar biasa. Jadi namanya seperti ada kaitan gitu.
  12. Salah satu scene di dalam Venom telah berlatar belakangkan negara Malaysia iaitu di Sibu Sarawak.


IMDB rating : 7.1/10

sumber: cinema.com.my, IMDB

3/Post a Comment/Comments

Post a Comment

Previous Post Next Post