Senarai Versi Mastika Cover Kosong Yang Boleh Di Edit

mastika cover kosong

Kita biasa lihat sekarang di media sosial terutamnya, ada mereka yang suka edit atau menambah beberapa reka bentuk daripada cover Mastika iaitu dibahagian kulit majalan tersebut secara digital. Sudah pastinya tujuannya hanya sekadar gurauan. Tidak lebih daripada itu.

Mastika yang kita kenal dahulu, sebagai sebuah majalah yang sering berkongsikan kisah dan pengalaman mistik yang kadang-kadang tidak terfikir di akal. Tetapi ianya hanya sebuah bahan bacaan santai. Tetapi majalah Mastika kini tiada lagi, selepas 77 tahun akhirnya majalah tertua di Malaysia itu terpaksa berhenti pengeluaran. Edisi terakhir adalah November 2018 yang lepas. Tetapi jika anda ingin membaca beberapa kandungan Mastikan, anda boleh pergi ke www.mastika.com.my. Disitu sepertinya ada artikel-artikel seram daripada Mastika, tetapi sepertinya tiada update terbaru daripada 2018 lagi.


Selepas berhentinya pengeluaran Mastikan ini, ternyata ianya masih hidup dengan identitinya tersendiri dimana nitizen mula menggunakan cover Mastika yang kosong tetapi boleh ditambah dan diedit tulisannya. Dengan title Mastika dikekalkan, anda boleh letak subtitle mengikut idea dan ke kreatifan anda.

Baca Juga : Betul Ke Best Products Malaysia Ni?

Jadi mana nak dapatkan cover Mastika kosong ni? Dibawah ini aku kongsikan beberapa kulit depan atau cover Mastika yang anda boleh gunakan. Ingat, jangan gunakan perkara yang tidak elok pula.

mastika cover kosong
Versi 1

mastika cover kosong
Versi 2

mastika cover kosong
Versi 3

mastika cover kosong
Versi 4


sumber : Facebook PossessedRemains 

6/Post a Comment/Comments

  1. masa gi kilang utusan, tengok byk majalah ni depa jual borong...dah tak diterbitkan rupanya..

    ReplyDelete
  2. dulu femes sangat mastika ni. syok jugak la baca kisah2 misteri dalam tu. hehe

    ReplyDelete
  3. patut lah ini antara cover yang selalu nampak orang dah edit dengan macam-macam versi...

    ReplyDelete
  4. dulu gemar baca mastika ni tapi nak beli sendiri tak berani sebab parents tak bagi baca. so baca dekat rumah sedara yg ada majalah ni. takut nak baca tapi jadi ketagih. kena baca jgk :p

    ReplyDelete
  5. dulu ckp takut kalau baca mastika ni malam2 pastu payah nk tidur hehehe syg betul penerbitannya dihentikan...hrp ada laa usaha utk kembalikan kegemilangannya lps utusan diambil alih pengurusan baru

    ReplyDelete
  6. mak saya pembaca setia mastika, sekarang dah stop sebab majalah tu pun dah tamat penerbitan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post