Persediaan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 Untuk Anda

Persediaan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 Untuk Anda

Pihak Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) telah mengumumkan peperiksaan online akan di adakan bagi jawatan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 bagi tahun 2019. Jika anda disini, bermakna anda telah berjaya bagi permohonan tersebut bagi Exam Online yang akan datang. Tahniah!

Peperiksaan Online memasuki Perkhidmatan Awam (PSEE) bagi jawatan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 akan diadakan pada 5 dan 13 Disember 2019 iaitu hari Khamis dan Jumaat. Jadi ada masih ada masa lagi untuk mengulangkaji dan ketahui jenis apa soalan yang akan keluar.

Exam Online Penolong Pegawai Pendaftaran KP29


Persediaan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 Untuk Anda

Exam online ini merupakan saringan pertama yang anda akan lalui. Kebiasaanya exam online di adakan kerana bilangan pemohon yang ramai. Jadi jika anda terpilih salah seorang, anda sangat beruntung. Yang pastinya juga persaingan juga tinggi. Jadi anda perlu bersedia lebih awal dan lebih kuat.

Baca Juga : Amran Dan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 Berpisah Tiada

Soalan PSEE Penolong Pendaftaran KP29 terbahagi kepada 2 seksyen iaitu :

  1. Seksyen A - Daya Menyelesaikan Masalah
  2. Seksyen B - Kefahaman Bahasa Inggeris
Dibawah ini merupakan antara contoh soalan atau preview copy yang mungkin akan ditanya di dalam exam online tersebut bagi setiap seksyen.

Persediaan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 Untuk Anda
Contoh Seksyen A

Persediaan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 Untuk Anda
Contoh Seksyen B
Pada tahun 2019 ini, format yang digunakan adalah daya menyelesaikan masalah untuk seksyen A dan kefahaman bahasa inggeris untuk seksyen B. Setiap tahun formatnya mungkin berlainan, jadi rujukan ini hanya valid untuk sesi 2019 sahaja.

Jadi kepada anda yang berminat untuk dapatkan contoh atau rujukan bagi persediaan exam online Penolong Pegawai Pendaftaran KP29, pihak Tim Infokerjaya ada menyediakan mengikut format terbaru bagi tahun 2019 ini. Hanya dibuka sehingga 4 Disember 2019 sebelum 11.59 malam

Anda boleh dapatkan rujukan bagi Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 di pautan dibawah :

Ramai calon exam online daripada pelbagai jawatan lain telah menggunakan perkhidmatan yang disediakan oleh tim infokerjaya ini. Rata-rata begitu berpuas hati dengan kandungan yang disediakan. Jadi tunggu apa lagi, jom dapatkan rujukan Penolong Pegawai Pendaftaran KP29 anda disini.

2/Post a Comment/Comments

  1. terima kasih Aiman.. sy pun tgah cari info juga.. exam 5hb ini..

    ReplyDelete
  2. good luck untuk yang menjalani exam ini, moga di permudahkan...

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post