Cara Jana Pendapatan Daripada Blog Sehingga 4 Angka Untuk Tahun 2024

Cara Jana Pendapatan Daripada Blog Sehingga 4 Angka

Ternyata sebenarnya, dengan blog pun anda mampu untuk jana pendapatan sehingga 4 angka dengan hanya menulis. Pastikan anda anda punyai platform iaitu blog dan tulis dengan cara yang betul.

Saya ingin kongsikan, dimana saya berjaya hasilkan pendapatan 4 angka iaitu sehingga ~RM3000 bermula pada 3 bulan yang lepas. Kesemua ini saya perolehi hanya daripada pengiklanan Google Adsense yang ada di blog.

Cara Jana Pendapatan Daripada Blog Sehingga 4 Angka

Segala penulisan yang saya garapkan dan aturkan bagi setiap post atau entry yang terdapat di dalam blog ini adalah berdasarakan panduan yang dikongsikan oleh pakar penulisan atau digelar pakar SEO.

Apa pula SEO ini?

SEO daripada segi perkataan, ianya adalah short-form kepada Search Engine Optimization dan dengan bahasa mudahnya, kebolehan mengoptimumkan website atau blog anda untuk berada di peringkat teratas di mesin pencarian. Dalam kes ini, mesin pencarian adalah Google.

Anda perasan, bila anda search sesuatu yang anda inginkan, akan terpapar blog atau website di bahagian hadapan mesin pencarian. Kebiasaanya hanya pautan yang sama sahaja. Ini kerana blog atau website tersebut adalah mesra SEO.

BACA7 Cara Buat Duit Guna Blog Bagi Tahun 2024

Justeru itu, anda perlu buatkan blog anda mesra SEO dengan cara penulisan yang betul. Pada akhirnya akan membuatkan blog anda berada di tangga teratas pada mesin pencarian khususnya di browser Google.

Cara Jana Pendapatan Daripada Blog Sehingga 4 Angka

Cara Jana Pendapatan Daripada Blog Sehingga 4 Angka

Cara Jana Pendapatan Daripada Blog Sehingga 4 Angka

Bila blog anda berada di first page Google, pastinya akan ramai pengunjung yang masuk ke halaman blog anda dan sekali gus akan mempengaruhi pendapatan anda melalui Google Adsense.

Jadi bagaimana nak buatkan blog kita mesra SEO? Macam mana nak optimumkan website atau blog kita?

Semua ini boleh dicapai dengan penulisan yang betul. Saya kongsikan sebuah Panduan yang saya guna bermula pada awal tahun ini dan sekali gus memberikan impak kepada pendapatan pada blog saya.

BACATingkatkan Earning Google Adsense Dengan Platform Mobile Di Blog

Anda boleh lihat, banyak sudah artikel saya berada di halaman hadapan Google sekali gus memberikan pengunjung yang ramai.

Panduan ini merupakan sebuah hasil tangan daripada pakar SEO Malaysia iaitu Saudara Azham Zanal. Beliau garapkan segala ilmu yang ada berkaitan cara menulis dengan betul di blog sehingga menjadi mesra SEO.

Panduan ini dinamakan SEO Algo Fixed.

Panduan ini akan memberi tunjuk ajar kepada anda cara menulis artikel dengan betul yang mesra SEO beserta keyword yang anda boleh guna supaya lebih ramai akan masuk ke blog anda. Anda menggunakan keyword yang betul, cara penulisan yang betul, insya allah artikel anda mudah di index dan di rank ke first page Google.

Antara intipati atau kandungan yang terdapat di dalam SEO Algo Fixed adalah seperti berikut:

  1. Pengenalan Keyword
  2. Keyword Tools & Keyword Research
  3. Pemasangan Wordpress & Setting Mesra SEO
  4. Google Analytics & Search Console
  5. Format Menulis Artikel LSI
  6. Google Sandbox & Faktor Ranking
  7. One Way Link
  8. LSI Keyword 
  9. Backlink
  10. Email Marketing
  11. Action Plan
  12. Google My Business Setup
  13. Rankingkan Shopee Website
  14. Google Adsense High Paying Keyword
  15. Cara Pasang VPS
  16. Cara Dapatkan Traffic Percuma

Anda boleh dapatkan SEO Algo Fixed ini dengan harga RM150 sekali bayar beserta kemaskini terkini seumur hidup. Anda boleh beli dengan klik pautan dibawah

cara buat duit guna blog

Apa kelebihan panduan ini daripada panduan-panduan lain?

Perkara paling jelas sekali, panduan ini bukan betul dalam eBook tetapi ianya dalam bentuk video. Saudara Azham Zanal sendiri membuat penerangan daripada mula hingga akhir berkaitan SEO terutamanya.

Jadi anda boleh dengar dan lihat terus daripada handphone sahaja. Anda boleh ikut langkah demi langkah seperti yang diajar bagi membina blog dengan penulisan yang mesra SEO. Selain daripada itu, anda juga akan disediakan group Telegram dan boleh tanyakan terus apa sahaja berkaitan SEO terhadap owner panduan ini.

Pengalaman Sendiri

Daripada SEO Algo Fixed ini lah saya belajar cara menulis artikel dengan betul. Keyword apa yang perlu digunakan, cara bagaimana nak buat research keyword supaya kita menulis apa yang banyak dicari. Selain itu anda juga akan diajar cara meletakkan keyword yang betul di dalam artikel dan sebagainya.

Jika sudah mengikut apa yang diajar, selepas itu, barulah anda serahkan kepada mesin pencari Google membuat kerja untuk index dan rank kan artikel kita tersebut.

Ia bukannya kerja sehari atau 2 hari, ianya mengambil masa dan bila ianya sudah 'matang', anda hanya biarkan Google sahaja buat kerja.

Dengan penulisan yang baik inilah, saya mampu untuk hasilkan dan jana pendapatan yang baik melalui blog sahaja disebabkan sudah ramai pengunjung yang masuk dan klik blog saya ini di Google


14/Post a Comment/Comments

  1. thanks for sharing. nak belajar SEO dgn lebih tekun lg..

    ReplyDelete
  2. kalau belajar cara yg betul tak mustahil boleh dapat sebanyak tapi adsense saya masih lagi merangkak. tahniah Aiman, btw nice sharing :) ♕Tiara Sapphire♕

    ReplyDelete
  3. bila banyak usaha, insya-Allah hasilnya pun banyak, tahniah and good sharing !

    ReplyDelete
  4. Good tips, yang penting tulis perkataan kena penuh dan artikel related dengan isu semasa kan

    ReplyDelete
  5. Wah tahniah! Menarik betul ni 👍🏻✨

    ReplyDelete
  6. Betul tu, tapi untuk menulis dan menjana pendapatan konsisten melalui menulis ni memang kena bersabar dan memberikan komitmen yang tinggi. TAk boleh harap hari ni tulis esok terus mencurtah-curah masuk income

    ReplyDelete
  7. perkongsian yangg menarik :D

    ReplyDelete
  8. Berbaloi tak beli SEO ALGO FIXED tahun ni? Satu lagi kalau pakai blogspot, berbaloi ke beli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari pengalaman yang tak pernah tahu cara penulisan SEO sebelum ini. Sangat berbaloi. Saya mmg apply cara penulisan yang diajar sehingga sekarang. Saya guna blogspot.

      Delete
    2. Terbaik 💪. Ingat nak cuba beli satu. Terima kasih saudara Aiman

      Delete
  9. blog ini power dan bro pula hebat..

    rezeki memang tidak salah alamat....alhamdulillah

    ReplyDelete
  10. Banyak google pasal SEO ni, tak sangka ada ebook. Nanti ada modal baru beli la, saya housewife je haha

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum, tiba2 terserempak dgn blog Tuan dan terbaca label belajar seo... Sekarang boleh jana 4 angka lagi kan? base on carian di google. Tapi rata2 keyword yg Tuan highlight kan di atas hanya 1 sahaja yg berjaya kekal mungkin bole update seo onpage.

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post