Review: First Time Rasa, Aiskrim Nestle Musang King Sedap Weh!

Review Aiskrim Nestle Musang King

Sebab dah terlalu banyak kali iklan dia keluar di tv dan internet, baru-baru ni aku decide untuk cari, beli dan rasa sendiri aiskrim baru Nestle Musang King.

Biasanya kalau produk makanan terutamanya aiskrim ni aku akan terjah kedai 7-eleven dulu la sebab itu yang paling dekat dengan aku, tapi tak tahu kenapa iklan tiada termasuklah aiskrim tersebut. Tak pasti tak jual atau belum masuk.

Jadi aku cuba nasib di kedai runcit biasa dan ternyata ada; ada papan iklan dan ada aiskrim tersebut dijual. Rasanya kalau mana-mana kedai ada peti ais Nestle, pasti ada aiskim Musang King ini dijual.

Review Aiskrim Nestle Musang King

Rasanya banyak dah produk makanan berasaskan durian seperti ini dikeluarkan di pasaran seperti jajan popcorn durian, kerepek durian, durian crepe dan macam-macam lagi. Tetapi kebanyakkannya rasa tidak seperti durian sebenar.

BACA : Baru Dapat Rasa. Ermm Sedap Ke Oreo Ice-Cream Sandwich Dan Kitkat Gold Ni?

Tetapi tidak pada Aiskrim Nestle Musang King ini apabila rasanya hampir-hampir sama seperti durian sebenar apatah lagi rasa durian Musang King itu sendiri. 

Pada packaging juga Nestle bagi tahu, aiskrim ini diperbuat daripada durian Musang King sebenar. Walaupun hanya 8.5% seperti yang ditulis pada bahagian 'ramuan', tetapi rasanya cukup sedap dan rasa durian tersebut.

Review Aiskrim Nestle Musang King

Bayangkanlah anda makan aiskrim sejuk, bentuk seakan pangsa durian dengan rasa durian musang king. Sedap teruk weh! Lepas habis makan, sedawa pun rasa macam baru lepas makan durian. haha

Jika dilihat pada fizikal aiskrim tersebut terdapat 2 warna berbeza dimana rasa pada kuning pucat itu sedikit tawar dan pada warna kuning keemasan itulah rasa durian musang king sebenar. Memang macam durian betul dia buat.

Tetapi dengan saiz 75ml dan harga RM6.50 bagi aku agak mahal bagi sesebuah aiskrim batang. Rasanya inilah aiskrim batang paling mahal kot aku pernah beli. Rasa sedap gila, tapi mahal la pula. Tapi itulah kesannya daripada Musang King.

Anda boleh dapatkan dimana-mana kedai runcit atau pasaraya berhampiran dengan anda atau beli secara online - DISINI dengan harga yang sama. Lori Nestle akan hantar terus aiskrim ke rumah anda

Sebenarnya, Nestle sudah pun keluarkan Aiskrim Musang Kini dalam bekas bersaiz 750ml dengan harga RM25.00 di pasaran. Anda boleh dapatkan atau beli secara online - DISINI dan lori Nestle juga akan datang terus ke rumah anda.

2/Post a Comment/Comments

  1. Memang sedap aiskrim musang king. Harganya pun sedap juga heheheee.

    ReplyDelete
  2. Perghh.. Harga dia semahal musang king😆

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post