Koleksi Senarai Ucapan Israk Mikraj 2024/1445H

Koleksi Senarai Ucapan Israk Mikraj 2023/1444H

Israk Mikraj diraikan setiap tarikh 27 Rejab dan pada tahun ini jatuh pada hari Khamis, 8 Februari 2024. Ianya merupakan antara peristiwa penting untuk Islam dimana berlakunya perjalanan Nabi Muhammad SAW dari Masjidil Haram ke Masjidi Aqsan dan kemudian diangkat ke Sidratul Muntaha.

Pada saat inilah Alla SWT telah memerintahkan untuk mendirikan solat yang wajib lima waktu sehari untuk semua umat Islam yang disampaikan terus kepada Baginda.

Dihari yang istimewa seperti Israk Mikraj ini tidak salah sekiranya anda boleh kirimkan kata-kata ucapan yang baik dan bermakna kepada keluarga dan rakan-rakan. Atau boleh kongsikan di laman media sosial anda juga seperti facebook, twitter, tiktok dan sebagainya.

Senarai Ucapan Israk Mikraj 2024/1445H

Berikut merupakan senarai 15 kata-kata ucapan Israk Mikraj yang anda boleh jadikan rujukan untuk anda gunakan

Ucapan Israk Mikraj 1

Salam Israk Mikraj 1446H

"Maha Suci Allah yang telah menjalankan hamban-Nya pada malam hari dari Masjid Al-Haram ke Masjid Al-Aqsa, yang Kami berkati sekelilingnya, untuk memperlihatkan kepadanya tanda-tanda Kami. Sesungguhnya Allah jualah yang Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui." (Surah Al-Israa' : 1)

Semoga dengan penghatan daripada peristiwa Israk Mikraj ini menjadikan kita lebih tawaduk dan terus istiqamah.

Ucapan Israk Mikraj 2

Assalamualaikan dan Salam Sejahtera, tanggal 8 Februari 2024 menandaka menjelangnya hari Israk Mikraj.

Semoga Hari Ini menjadi hari yang penuh keberkatan hendakNya.

Ucapan Israk Mikraj 3

Salam Israk Mikraj 27 Rejab 1445H/8 Februari 2024. Kami mengucapkan Selamat menyambut Israk Mikraj kepada seluruh umat Islam di Malaysia.

Semoga kita semua mengingat dan mengambil iktibar daripada peristiwa bersejarah Israk Mikraj

Ucapan Israk Mikraj 4

Salam Israk Mikraj 1445H

Mari kita jadikan peristiwa Israk & Mikraj sebagai momentum dalam kehidupan untuk tetap tawaduk dan bertakwa kepada Allah SWT.

Ucapan Israk Mikraj 5

Rasa syukur kami panjatkan pada Allah SWT yang mengirimpkan Baginda Rasullah SAW yang telah menuntun kami daripada kegelapan ke jalan yang penuh cahaya terang.

Kami ucapkan Selamat Israk Mikraj 1445H

Ucapan Israk Mikraj 6

Dibulan Israk & Mikraj ini, marilah kita sama-sama mempertingkatkan amalan solat dan elakkan dari meninggalkannya. Jadilah umat yang berkualiti dan sentiasa berpegang kepada ciri-ciri Muslim sejati.

Salam Israk Mikraj 1445H/2024M

Ucapan Israk Mikraj 7

Selamat Hari Israk Mikraj bagi seluruh umat Islam di dunia. Semoga syafaat Nabi Muhammad selalu bersama kita semua. Aaminn Ya Rabbal Alamin.

Ucapan Israk Mikraj 8

Salam Israk Mikraj 1445H. Marilah kita bersama-sama menghayati makna dan roh disebalik peristiwa israk dan mikraj. Ia bukan sahaja mampu melahirkan keimanan dan takwa yang tinggi, malah mencetuskan semangat jihad serta dakwah yang berterusan.

Ucapan Israk Mikraj 9

Selamat Memperingati Peristiwa Israk dan Mikraj 1445H/2024M.

Sesungguhnya telah ada dalam diri Rasullulah itu suri teladan yang baik bagimu (iaitu) bagi orang yang mengharap (rahmat) Allah dan (kedatangan) hari kiamat dan dia banyak menyebut Allah. (Surah al-Ahzab : 21)

Ucapan Israk Mikraj 10

Mari jadikan peristiwa Israk Mikraj ini sebagai dorongan bagi kita untuk memperbanyakkan melakukan amal kebaikan dan beribadah kepada Allah SWT dengan seikhlasnya.

Ucapan Israk Mikraj 11

Selamat Memperingati Peristiwa Israk Mikraj 1445H.

Semoga Allah SWT selalu melimpahkan nikmat dan kurnianNya kepada hambanya. Semoga syafaat Rasullah SAW selalu menyertai perjalanan hidup kita di dunia.

Ucapan Israk Mikraj 12

Salam Israk Mikraj. Mari kita jadikan peringatan Israk Mikraj ini sebagai pemangkin untuk meningkatkan lagi amal ubudiyyah kita kepada Allah SWT sesuai dengan sunnah Rasullah. Semoga kita sentiasa mampu menjaga solat dengan baik.

Ucapan Israk Mikraj 13

Selamat menyambut dan memperingati peristiwa Israk Mikraj. Semoga kita senantia meneladani akhlak mulia baginda Rasulullah.

Ucapan Israk Mikraj 14

Selamat Israk Mikraj 2024. Semoga Allah SWT sentiasa menuntun kita sebagai hamba yang tetap dijalan lurus yang diredhai olehNya.

Ucapan Israk Mikraj 15

Selamat memperingat peristiwa Israk Mikraj 1445H. Marilah kita memohon berkah dan pengampunan dari Allah SWT. Semoga kita selalu dalam lindunganNya.

0/Post a Comment/Comments

Previous Post Next Post