Senarai Kedai Makan Tengah Hari Menarik Di Kuantan Tahun 2022

Senarai Kedai Makan Menarik Di Kuantan Untuk Makan Tengah Hari

Bagi mereka yang bercuti di Kuantan atau penduduk Kuantan sendiri yang tak tahu nak makan mana untuk waktu tengah hari, mungkin senarai kedai menarik di Kuantan ini membantu anda untuk buat pilihan.

Kuantan sebenarnya antara 'syurga makanan' di Malaysia. Ini kerana di sini juga terdapat pelbagai pilihan variasi dan jenis makanan yang dijual daripada kedai-kedai atau restoren daripada tepi jalan hinggalah ke jenis mewah.

Tetapi kadang kala restoren atau tempat makan ini tidak mendapat liputan kepada orang ramai. Jadi yang nak pergi Kuantan ni tak tahu la nak makan mana selain daripada kedai-kedai atau restoren utama yang sering buat pengiklanan.

Tapi jangan risau, kalau anda berada di Kuantan dan nak cari pilihan restoren, cafe, kedai atau tempat makan untuk waktu dan juadah tengah hari yang sedap dan terbaik, anda boleh tengok senarai dibawah yang disenaraikan oleh @laikhaika

Senarai ini dikeluarkan oleh beliau sendiri berpandukan pengalaman sendiri, carian goole, perkongsian Instagram dan TikTok.

Senarai Kedai Makan Menarik Di Kuantan Untuk Juadah Makan Tengah Hari

Kebiasaanya senarai tempat makan ini menyediakan pelbagai juadah lauk pauk antaranya ikan patin masak tempoyak, gulai kawah, ayam masa merak, ayam masak kurma, keli goreng, ulam-ulaman dan pelbagai lagi.

⏩ Boleh Cuba Penginapan Menarik Ini Di Kuantan - DISINI

Berikut merupakan kedai makan di Kuantan untuk santapan makanan tengah hari :

Nasi Kerabu Mekla
Jalan Sg. Isap Jaya, 25150 Kuantan | Buka Setiap Hari (Khamis cuti) | 7.30 Pagi - 5.00 Petang

Restoren Jaman Tory
Bandar Indera Mahkota, 25200 Kuantan, Pahang | Lorong Semambu Baru 42, Taman Semambu 1, 25350 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari | 12.00 T/Hari - 12.00 Tengah Malam

Restoren Mabiq 2
Jalan Tanjung Lumpur, 26060 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari | 10.00 Pagi - 4.30 Petang

Horizon Garden
A21, 23, Lorong Tun Ismail 12, Sri Dagangan Bussiness Centre, 25000 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari | 12.00 T/Hari - 3.30 Petang & 6.00 Petang - 11.00 Malam

Restoren Sri Kampung Satu
B-282/2, Jalan Dato Lim Hoe Lek, Kuantan, Malaysia | Buka Setiap Hari | 8.30 Pagi - 7.00 Malam

Warung Aja
D285, Jalan Bukit Setongkol, Taman Bukit Setongkol Indah, 25200 Kuantan, Pahang | Isnin - Jumaat | 11.00 Pagi - 5.00 Petang

Restoren Sedap Wehhh
Jalan Pintasan Kuantan, Kampung Batu Tujuh, 25150 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari | 11.00 Pagi - 4.00 Petang

Nasi Ulam D'Pondok
B-34 Ground Floor,Lorong Tun Ismail 6,Sri Dagangan, Kuantan | Buka Setiap Hari | 7.00 Pagi - 5.00 Petang

Akob Patin House
A2, Lorong Haji Abdul Rahman 1, 25000 Kuantan, Pahang | Isnin - Sabtu | 8.30 Pagi - 6.00 Petang

Sarathai Kitchen
B42 tingkat bawah, Jalan Gambut, 25000 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari | 1.00 T/Hari - 11.00 Malam

The Blue Plates
B78 & B76, Jalan IM 7/4, Bandar Indera Mahkota, 25200 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari | 12.00 T/Hari - 10.00 malam

Dapur Mama Nasi Kukus
Bandar Indera Mahkota, Putra Square | Buka Setiap Hari | 10.00 Pagi - 9.00 Malam

Restoren Lebak
B56, Jln IM 7/1, Bandar Indera Mahkota, 25200 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari | 12.00 T/Hari - 10.00 Malam

Pan And Plates Cafe
Sinaran Mahkota, A19, JALAN IM 7/19, Bandar Indera Mahkota, 25200 Kuantan, Pahang | Isnin - Sabtu | 1.00 T/Hari - 10.00 Malam

Brew And Butter Cafe
C840, Jalan Kenanga Off Jln Bukit Ubi, Perkampungan Bukit Ubi, 25200 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari (Kecuali Isnin) | 12.00 T/Hari - 10.00 Malam

Mari's Buffet
Lot 140/10, B-2, Lorong Mat Kilau 24/1, 25150 Kuantan, Pahang | Isnin - Ahad | 7.30 Pagi - 6.30 Petang

Mint Restaurant
Pusat rekreasi air balok, pantai, 26080 Balok, Pahang | Buka Setiap Hari (Kecuali Isnin) | 12.00 T/Hari - 10.00 Malam

Periuk Ali Russia
No. 1A, Bangunan LKNP, Jalan Besar, 25000 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari (Kecuali Isnin) | 8.00 Pagi - 5.00 Petang

Restoren Mohd Chan
B88, Lorong IM 8/33, Taman Mahkota Putra, 25200 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari | 11.00 Pagi - 10.00 malam

Nasi Ayam Gemas
NO: 4L, Jalan Besar, 25000 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari (Kecuali Selasa) | 10.30 Pagi - 5.00 Petang

Jiwa Kopi Dan Bingsu
B62 & B64, Tingkat Bawah, Jalan IM 7/5, Bandar Indera Mahkota, 25200 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari | 9.00 Pagi - 11.00 Malam

The Daniello's
A4392, Jalan Teluk Sisek, Taman Plaza, 25050 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari (Kecuali Isnin) | 12.00 T/hari - 11.00 Petang

Nasi Ayam Seri Mas Merah
No 4 Gerai MBK, Lorong Peramu Baru 4, 26060 Kuantan, Pahang | Ahad - Khamis | 9.00 Malam - 5.30 Petang

Makey Palace
38 & 40, Jalan Mahkota, 25000 Kuantan, Pahang | Buka Setiap hari (Kecuali Isnin) | 8.00 Pagi - 8.00 Malam

Al Bayt Restaurant
No. B-28, GROUND FLOOR, Jalan Tun Ismail, 25000 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari | 11.00 Pagi - 10.30 Petang

Ratu Patin
Lot 49 (Tingkat Bawah) & Lot 49A (Tingkat Atas Construction Town, Jalan Putra Square 7, 25200 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari | 8.00 Pagi - 4.30 Petang

Nasken Coffee
A11, Jalan IM 7/3, Bandar Indera Mahkota, 25200 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari | 8.00 Pagi - 11.00 Malam

Nasi Kukus My Mama
Cawangan Gambang, Taman Tas, Bukit Sekilau, Air Putih, Jaya Gading, Tanjung Lumpur | Buka Setiap Hari | 10.00 Pagi - 10.00 Malam

Bang Kadar (Nasi Kandar)
No B-166, Ground Floor, Lorong IM 8/33, Bandar Indera Mahkota, 25200 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari (Kecuali Selasa) | 11.00 Pagi - 7.00 Malam

Dapur Asam Pedas Kukus
B8030 Ground Floor Block B Sri Square, Jalan Teluk Sisek, 25250 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari | 11.00 Pagi - 11.00 Malam

Ayam Penyet Malakca
A33, Lorong Tun Ismail 10, Sri Dagangan Bussiness 2, 25000 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari | 11.00 Pagi - 9.00 Malam

Nasi Padang Tanamo
A35, Jalan Bandar Gambang Pusat Komersial Bandar Gambang 1, Kuantan, 26300 Gambang, Pahang | Buka Setiap Hari (Tutup Isnin) | 9.00 Pagi - 5.00 Petang 

Restoren Hijau
Gambang, Jalan Jaya Gading | Buka Setiap Hari | 12.00 T/Hari - 12.00 Tengah Malam

Nasi Ayam Papa
Jalan Sultan Ahmad Shah, Bandar Indera Mahkota, 25200 Kuantan, Pahang | Buka Setiap Hari | 10.00 Pagi - 7.00 Petang

Banyak pilihan kan? Jadi anda boleh pilih sahaja mana lokasi berkenaa. Mana yang tak tahu nak makan mana waktu tengah hari di Kuantan, anda boleh tengok senarai tersebut.


1/Post a Comment/Comments

  1. macam2 kedai ada, kira advantage untuk yang orang sana sebab kalau orang luar nak mencari nama jalan tu payah jugak

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post