Review Ciput dan Trivia Menarik Filem Awesome Justice League

Review Ciput dan Trivia Menarik Filem Awesome Justice League

Review Ciput

Akhirnya filem yang ditunggu-tunggu telah berjaya ditayangkan dan aku berpeluang menontonnya. Sebelum filem ni keluar lagi, aku dah tengok beberapa animasi Justice League sebelum ini. Bagi aku filem ini sangat menarik dengan kehadiran beberapa superhero dan yang aku paling tunggu-tunggu adalah the flash. Bagi aku jalan ceritanya simple dan tak complicated dan bagi aku menarik. Skor muzik juga best. Wonder Women tetapi cantik dan kuat. Steppenwolf nampak jahat dan kuat. Setiap superhero wajib ada filem solo sendiri, tak cukup nak tunjuk semua action dalam 1 filem. Aku masih menunggu filem The Flash. Unsur lawak pun bagi aku tak over dan kelakar walaupun adalah satu dua yang try hard. Jadi filem DC takdalah dark sangat kali ni. Bagi aku CGI nya tidak begitu kekok, ok je aku tengok. Untuk watak superman, kalau layan komik mesti tahu dia wujud ke tidak kan. Jadi serius korang kene pergi tengok filem Justice League ni. Berbaloi!!

IMDB rating : 7.9/10
My rating : 8.5/10


Bahasa: Inggeris
Sarikata: Melayu / China
Klasifikasi: P13
Tarikh Tayangan: 16 November 2017
Genre: Aksi / Pengembaraan / Superhero
Durasi: 2 Jam
Pengedar: Warner Bros. Pictures
Pelakon: Ben Affleck, Henry Cavill, Gal Gadot, Amy Adams, Jason Momoa, Ezra Miller
Pengarah: Zack Snyder

Review Ciput dan Trivia Menarik Filem Awesome Justice League

Sinopsis Ringkas


Beberapa bulan selepas peristiwa "Batman V Superman", kepercayaan Bruce Wayne terhadap kemanusiaan telah dipulihkan kerana perbuatan tidak berperikemanusiaan Superman. Jadi bersama Diana Prince, beliau memutuskan untuk membentuk pasukan wira-wira termasuk The Flash, Cyborg dan Aquaman, untuk berperang melawan ancaman bencana Steppenwolf dan tentera Parademon yang sedang memburu tiga Mother Box di Bumi.

Trivia Filem

  1. Pengarah, Zack Snyder dan isterinya sebagai producer, Deborah Snyder meletak jawatan untuk melengkapkan filem ini selepas peristiwa bunuh diri anak perempuan mereka, Zack Snyder pada bulan Mac 2017. Mereka cuba untuk kekal di dalam pembikinan filem itu tetapi memutuskan selepas dua bulan melangkah keluar daripada projek filem itu untuk menghabiskan masa bersama keluarga mereka. Joss Whedon, yang telah menandatangani kontrak untuk Batgirl, mengambil alih sebagai pengarah, mengurus adegan tambahan yang perlu dimasukkan dalam babak-babak terakhir. Warner Bothers telah menyatakan bahawa Joss akan mengarahkan dan menulis dalam gaya yang sama seperti Zack sehingga tidak akan ada sebarang pergeseran tonal atau perubahan gaya yang jelas.
  2. Ciarán Hinds melakonkan watak Steppenwolf dalam gerakan komputer. Hinds tidak arif menggunakan teknologi tetapi beliau mendapatkan nasihat daripada rakannya, Liam Neeson, yang sebelum ini telah melakukan gerakan komputer dalam A Monster Calls (2016).
  3. Danny Elfman menggunakan sedikit skor John Williams dalam filem Superman untuk adegan Superman dalam filem ini.
  4. Gal Gadot sebagai Wonder Women mempelajari Kung Fu, Kick Boxing, berlawan pedang, Brazil Jiu-Jitsu dan Capoeira sebagai sebahagian daripada persediaan fizikalnya untuk peranannya di dalam filem ini.
  5. Reshoot di London dan Los Angeless pada pertengahan tahun 2017 menambah kos kira-kira $ 25 juta pada anggaran filem itu. Henry Cavill (Superman) pada masa yang sama bekerja untuk reshoots Justice League dan Mission Impossible (2018). Dia terpaksa menyimpan misai untuk peranannya dalam Mission Impossible, namun Paramount enggan membenarkan pelakon itu mencukurnya apabila memainkan watak Superman. Jadi muka Henry telah di CGI kan untuk menghilangkan misainya.
  6. Filem ini mengambil masa satu dekad untuk membuahkan hasil. Filem Justice League yang bertajuk "Mortal" dijadualkan akan dikeluarkan pada tahun 2007, tetapi ia telah ditangguhkan.
  7. Telah dihantar ke teater di bawah nama Harwood
  8. This is the fifth film in the DCEU (BVC, Suicide Squad, Man of Steel, Wonder Woman)
  9. Di ladang Kent, Clark berpakaian baju merah. Ini adalah pakaiannya dari Smallville (2001).
  10. Ezra Miller adalah pelakon termuda (25) dalam filem ini.
  11. Wonder Woman berdiri di atas patung dewi Yunani Themis, atau Justitia kepada orang Rom, lebih dikenal dalam masyarakat modern sebagai Lady Justice.

1/Post a Comment/Comments

  1. tak sabar nak tengok movie ni btw kalau ada masa singgah and follow https://marblemomo.blogspot.com/

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post