Bahan Rujukan Penolong Pendaftaran KP19 Bagi Sabah Dan Sarawak

Bahan Rujukan Penolong Pendaftaran KP19 Bagi Sabah Dan Sarawak

Korang dah dapat panggilan mengatakan akan mendudukan peperiksaan online bagi jawatan Penolong Pendaftaran KP19 untuk Sabah Dan Sarawak kan? Alhamdulillah, korang antara yang bertuah daripada beribu yang telah memohon untuk jawatan di dalam Suruhanjaya Perkhidmatan Awam, SPA ini.

Ambilan Penolong Pendaftaran KP19 kali ini hanya melibatkan calon Sabah Dan Sarawak sahaja. Disebabkan ambila yang ramai inilah, permulaan, korang perlu melalui Peperiksaan Online (PSEE) sama juga seperti beberapa jawatan lain dalam SPA.

Jadi peperiksaan online yang akan berlangsung 21 Januari 2020 ini, korang dah siap sedia ke belum? Dah buat preparation? Dah tahu format soalan? atau masih zero knowledge? Takpa, korang boleh dapatkan lebih info di bawah ini.

Rujukan Penolong Pendaftaran KP19 (Sabah/Sarawak)


Korang yang berjaya dipilih ini akan melakukan peperiksaan online pada 21 Januari 2020 bermula jam 10 pagi hingga 11 pagi. Jadi pada masa ini, korang perlu dapatkan capain internet dan juga sebuah komputer atau laptop.

Bentuk Soalan


Bentuk soalan bagi peperiksaan Penolong Pendaftaran KP19 pada tahun 2020 ini mempunyai 2 kategori iaitu 
  • Seksyen A: Daya Menyelesaikan Masalah
  • Seksyen B: Kefahaman Bahasa Inggeris

Seksyen A iaitu daya menyelesaikan masalah lebih kepada pengiraan matematik. Tapi jangan risau, tahap kesusahannya adalah pada peringat sekolah menengah sahaja. Kalau korang masih lagi ingat, mungkin tiada masalah besar. Yang memberi permasalahn adalah masa iaitu korang hanya diberi masa 25 minit untuk menjawab 20 soalan. 

Seksyen B pula fokus kepada penguasaan Bahasa Inggeris. Disini juga terkandung 20 soalan dan perlu menjawab dalam 20 minit sahaja.

Tapi jika nak menghadapi peperiksaan mestilah perlu mengulang kaji. Perlu dapatkan banyak set soalan contoh. Perlu dapatkan soalan yang berbeza untuk latih tubi. Jadi disinilah penyelesaian korang itu diselesaikan. Ini kerana pihak Tim Infokerjaya ada menyediakan set soalan contoh dan bahan rujukan khusus bagi jawatan Penolong Pendaftaran KP19 (Sabah dan Sarawak) ini. Bagaimana rupanya? Boleh tengok preview seperti di bawah.

Bahan Rujukan Penolong Pendaftaran KP19 Bagi Sabah Dan Sarawak

Bahan Rujukan Penolong Pendaftaran KP19 Bagi Sabah Dan Sarawak

Korang boleh dapatkan set soalan ini dan boleh terus mengulangkaji sehingga masa peperiksaan online sebenar tiba. Korang bermain dengan masa, jadi perlukan latihan yang lebih. Biasakan soalan-soalan ini dan lebih mudah untuk aplikasikan pada peperiksaan nanti.

Di dalam bahan rujukan atau ebook ini, korang dapat contoh lengkap set soalan beserta jawapan dan penerangan setiap jalan kira, formula bagi setiap permasalah, tips dan pelbagai lagi.

Jadi kalau korang berminat untuk dapakan set soalan dan bahan rujukan ini, korang boleh klik pada pautan di bawah. Kemudian ikut sahaja arahan untuk pembelian. Siapa lagi nak tolong diri kita, kalau bukan kita kan.



2/Post a Comment/Comments

  1. sekarang semuanya dah online yek... teringat dulu-dulu masa interview nak keje PA nih, alhamdulillah sekali je akak pergi interview dah dapat walaupun masa tu gaji permulaan dia tak sampai 800 pun dik oi

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post