Drama Seribu Nina Di Viu (Siri Original)

Drama Seribu Nina Di Viu

Drama Siri Viu Original membawakan Seribu Nina yang akan menemui penonton bermula 19 Mei 2022, pada setiap hari Khamis secara ekslusif hanya di Viu (www.viu.com) atau menerusi aplikasi mobile yang boleh dimuat turun secara percuma.

Drama siri 10 episod ini merupakan terbitan syarikat produksi Infinitus Ventures Sdn. Bhd. dengan hasil sentuhan daripada pengarah Umi Salwana Omar dan penulisan skrip oleh Nazri Vovinski dan Azhar Amirulhisyam.

Sinopsis Drama Seribu Nina

Drama Seribu Nina menampilkan barisan pelakon seperti Adriana Adnan, Syafiq Kyle, Marsha Milan, Fahmy Reza, Nadia Aqilah, Chelsia Ng, Adlin Aman Ramlie, Saidi Sabri, Riezman Khuzaimi, Zain Hamid dan ramai lagi.

  • Adriana Adnan sebagai Nina
  • Syafiq Kyle sebagai Amar
  • Nadia Aqilah sebagai Yati
  • Chelsia Ng sebagai Ann

Ianya mengisahkan tentang Amar, seorang pensyarah sejarah tegar yang terfikir dua kali untuk berkahwin dengan teman wanitanya yang berjiwa bebas yang bertentangan dengan Nina.

Dia tidak menyedari bahawa dia akan kehilangannya – dan sebaliknya memperoleh versi dirinya yang lain apabila Nina tersedut ke dalam satu daripada seribu alam yang selari.

Amar kini mesti memulakan perjalanan interdimensi untuk mencarinya, di mana dia menemui pelbagai versi Nina; ada yang gila, ada yang pembunuh dan ada yang lebih sempurna daripada 'Nina sebenar'.

Pengembaraan Amar menjadi satu perjalanan untuk menyedari bahawa Nina yang dikenalinya sememangnya Nina yang dicintainya. Tetapi dia mesti terlebih dahulu menjalani usaha yang berbahaya (kadangkala lawak) untuk mencarinya.

Drama Seribu Nina Di Viu

Drama Seribu Nina Di Viu

Drama Seribu Nina Di Viu

0/Post a Comment/Comments

Previous Post Next Post