Tarikh Bayaran BKM Fasa 2 Adalah Pada 27 Jun 2022

Tarikh Bayaran BKM Fasa 2 Adalah Pada 27 Jun 2022

Berita baik kepada mereka yang tertanya-tanya bilakah bayaran BKM Fasa 2 akan dibuat. Seperti yang diumumkan oleh YAB Perdana Menteri, Dato' Sri Ismail Sabri Yaakob dimana pembayaran Bantuan Keluarga Malaysia (BKM) Fasa 2 akan dibuat mulai 27 Jun 2022 secara berperingkat.

Bantuan ini bakal dimanfaatkan hampir 8.6 juta penerima dengan merangkumi 4 juta isi rumah, 1.2 juta warga emas sama ada bujang atau tiada pasangan dan juga 3.4 juta bagi golongan individu bujang.

Dalam sidang media media khas itu juga, Perdana Menteri juga mengumumkan bantuan tunai tambahan kepada golongan B40 sebanyak RM100 untuk golongan isi rumah dan RM0 untuk golongan bujang.

Ini pastinya sedikit sebanyak akan meringankan beban rakyat yang terkesan akibat cabaran kos sara hidup ditambah dengan harga barang yang meningkat terutamanya dalam menyambut Hari Raya Aidiladha tidak lama lagi.

Dapatkan Barangan Keperluan Dengan Harga Rendah DISINI

Justeru itu, orang ramai oleh buat semakan status pembayaran BKM Fasa 2 bermula 27 Jun 2022 melalui pautan bkm.hasil.gov.my. Bantuan tunai tambahan juga akan berikan sekali ketika bayaran Fasa 2 tersebut dibuat kelak.

Tarikh Bayaran BKM Fasa 2 Adalah Pada 27 Jun 2022

1/Post a Comment/Comments

Post a Comment

Previous Post Next Post