Siaran Langsung Live Streaming Manchester City vs Manchester United Final FA Cup 2023

Siaran Langsung Live Streaming Manchester City vs Manchester United Final FA Cup 2023

Akhirnya yang ditunggu telah tiba apabila bakal berlangsung Final FA Cup 2023 iaitu pertemuan antara seteru setempat Manchester City vs Manchester United dimana ianya akan berlangsung pada 3 Jun 2023, hari Sabtu bertempat di Stadium Wembley.

Manchester City bermula daripada Third Round dimana ketika itu bertemu Chelsea (4-0). Kemudian di Fourth Round berhadapan dengan Arsenal (1-0) dan di Fifth Round bertemu Bristol City (3-0).

Pertarungan diteruskan lagi dengan bertemu Burnley di Suku Akhir dan akhirnya di Separuh Akhir berhadapan dengan Sheffield United. Kini mereka akan bertemu Manchester United di Final FA Cup 2023.

Manakala untuk Manchester United juga bermula di Third Round bertemu Everton (3-1). Kemudian berhadapan dengan Reading (3-1) dan West Ham United di Fifth Round (3-1).

Meneruskan cabaran ke pusingan Suku Akhir bertemu Fulham dan peroleh dengan jaringan yang sama iaitu 3-1. Di Semi Final, Man Utd berhadapan dengan Brighton yang mana perlawanan tersebut terpaksa diheret sehingga ke penentuan sepakan penalti untuk menentukan pemenang selepas terikat tanpa jaringan.

Pasukan manakah agaknya yang mampu untuk menjuarai FA Cup untuk tahun 2023 ini? Adakah Manchester Biru atau Manchester Merah.

Siaran Langsung Manchester City vs Manchester United Final FA Cup 2023

Jadi jangan terlepas untuk saksikan perlawanan ini dimana ianya akan dibawakan secara langsung menerusi saluran Astro Supersport 4 CH814 atau boleh juga tonton secara online di Astro Go khusus untuk pengguna pek sukan Astro.

Selain itu, anda juga boleh tonton secara live streaming di platform web atau di aplikasi Sooka. Boleh langgan VIP+Sports dengan harga serendah RM34.90 atau RM62.90 untuk pek VIP TV untuk saksikan di skrin tv yang lebih besar.

Jadual Siaran Langsung Final FA Cup 2023 Manchester City vs Manchester United

Untuk semua peminat bola sepak khususnya untuk penyokong kedua-dua pasukan ini, jangan lupa untuk saksikan Final FA Cup 2023 antara Mancester City vs Manchester United pada 3 Jun ini, hari Sabtu secara live.

3 Jun 2023 (Sabtu)

FT : Manchester City (2) - (1) Manchester United

  • Ä°lkay GündoÄŸan 1', 51'
  • Bruno Fernandes 33'

Masa : 10.00 Malam
Tempat : Stadium Wembley
Tayangan : Astro Supersport 4 CH814
Live Streaming : Link 1 | Link 2

Manchester City juara FA Cup 2023

Aku sebagai penyokong Red Devils, pastinya mengharapkan kemenangan untuk perlawanan ini adalah berpihak kepada Manchester United.

0/Post a Comment/Comments

Previous Post Next Post